گروه سیاسی: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از طرح تبادل سوخت هسته‌ای بین ایران و 3‌کشور آمریکا، روسیه و فرانسه حمایت کرد.

سیدحسن فیروز آبادی که درباره طرح آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و 3 کشور صحبت می‌کرد و مهر خبر آن را روی خروجی خود گذاشت، این طرح را موفقیتی شایسته تبریک دانست.

در طرح مورد تایید آژانس، واشنگتن، مسکو و پاریس، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند سوخت 20 درصد هسته‌ای خود را برای رآکتور تهران از این 3 کشور تحویل بگیرد مشروط بر اینکه پیش از آن، 70درصد سوخت هسته‌ای خود را که توسط دانشمندان و متخصصان ایرانی تا 5/3 درصد غنی‌سازی شده است، به مسکو تحویل دهد.

علی‌اصغر سلطانیه نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئول اعلام موضع نهایی ایران درباره این طرح است که هنوز درباره این موضع نهایی اظهار نظری نکرده است.

اما فیروزآبادی درباره این طرح گفت: ما از تبادل سوخت، زیان نخواهیم کرد بلکه با به دست آوردن معادل آن، سوخت 20درصد مورد نیاز رآکتورها، سالانه نزدیک به یک میلیون نفر از هموطنان از امکانات درمانی ناشی از آن استفاده خواهند کرد و همچنین حقانیت خود را در فعالیت هسته‌ای صلح آمیز به کرسی نشانده‌ایم و این موفقیت برای دانشمندان و سیاستمداران ایران جای تبریک و تشکر دارد.

یادآوری برای تسریع

فیروزآبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تعاملات تسلیحاتی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: ما از دوستان روس در همسایه شمالی گله داریم.

او ادامه داد: آیا استراتژیست‌های روسیه اهمیت ژئوپلیتیک ایران را در امنیت روسیه در نظر می‌گیرند؟ چرا موشک‌های دفاعی S300 که با تفاهم 2دولت برای اقدامات دفاع از ایران مورد توافق قرار گرفته است، مجوز ارسال دریافت نمی‌کند و بیش از 6 ماه از وقت تحویل آنها از طرف روسیه تخطی شده است.

کد خبر 95111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز