ناصر قراگزلو: زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات پرسپولیس همراه مسئولان این تیم پس از ناکامی مقابل ملوان انزلی دست به ابتکاری جدید زدند.

بر همین اساس در تمرین روز شنبه، یک گروه فیلمبردار مشغول فیلمبرداری از تمام مراحل تمرین شدند. کرانچار و کاشانی قصد دارند با مستندات تصویری با کسانی که پس از خروج اسامی‌شان از فهرست یا نیمکت‌نشینی اعتراض می‌کنند، برخورد کنند و کم‌کاری یا ضعف آنها را با نمایش تصاویر به بازیکنان نشان دهند. مسئولان و کادر فنی می‌خواهند با استدلال و براساس فیلم‌های تمرینات روزهای پیش از بازی به بازیکن یا بازیکنان معترض خود ثابت کنند در تمرین‌ نمایش ضعیفی داشته‌اند و تنها به دلیل ضعف فنی از حضور در جمع بازیکنان اصلی خارج شده‌اند.

اعتراض‌ها در تمرین روز چهارشنبه و پیش از بازی با ملوان به اوج خود رسید و حذف‌شدگان از فهرست به شدت مقابل کرانچار موضع گرفتند و حتی تهدید کردند که در نیم فصل پرسپولیس را ترک کرده و به تیم دیگری می‌پیوندند. تمامی این اتفاقات موجب شد تا کاشانی در پایان تمرین چهارشنبه با بازیکنان صحبت کند و عواقب اعتراض به سرمربی را به خاطر خارج شدن از ترکیب به آنها گوشزد کند.

این موضوع اما در هتل اوین و پیش از دیدار با ملوان در روز پنجشنبه نیز ادامه پیدا کرد آنجا که حبیب کاشانی در هشداری شدید به بازیکنان تیمش اعلام کرد:‌ «بازیکنان کنار مانده از ترکیب نباید از راه‌های مختلف به دنبال حضور در ترکیب اصلی باشند و تنها سرمربی است که با صلاحدید خود می‌تواند در مورد فهرست 18 نفره و ترکیب اصلی‌اش تصمیم بگیرد.» سرپرست باشگاه پرسپولیس با صراحت اعلام کرده به هیچ بازیکنی باج نمی‌دهد و هر کس می‌خواهد به ترکیب راه پیدا کند باید خود را در تمرینات نشان دهد و بازیکنان نباید از راه‌های مختلف به دنبال حضور در ترکیب اصلی باشند.

سریال ادامه‌دار خط خوردن‌های عجیب

پیش از شهرآورد، بادامکی به شکلی عجیب و با تماس فردی ناشناس با کرانچار از فهرست 18 نفره خارج شد. با تکذیب برخی از مسئولان سازمان تربیت‌بدنی مبنی بر تماس برای
 خط خوردن بادامکی از فهرست سرانجام مشخص نشد چه کسی بادامکی را از ترکیب اصلی پیش از دیدار با استقلال خارج کرده است. این موضوع اما پایان سریال خط‌خوردن‌های عجیب بازیکنان پرسپولیس پیش از بازی‌ها نبود. چرا‌که محمد منصوری ظهر روز پنجشنبه با وجود حضور در ترکیب اصلی دیدار با ملوان به شکلی عجیب از فهرست خارج شد و این موضوع باعث ناراحتی شدید این بازیکن شد.

 او سپس به ترکیب 18 نفره راه پیدا کرد اما سرانجام در هتل توسط کرانچار از فهرست خارج شد. این موضوع به شکل خاص دیگری در مورد نبی‌الله باقری‌ها هم تکرار شد. بازیکنی که باشگاه را تهدید کرده در نیم‌فصل پرسپولیس را ترک می‌کند و به تیم خواهان خود یعنی مس کرمان خواهد پیوست.

موضوع خارج شدن از فهرست اصلی برای جلال اکبری نیز اتفاق افتاد؛ بازیکنی که بعد از تمرین چهارشنبه و زمان اعلام اسامی در فهرست اصلی بازیکنان مدنظر کرانچار حضور داشت اما پنجشنبه ساعت 13:30 از فهرست خارج شد. تغییرات در ترکیب و جابه‌جایی بازیکنان پرسپولیس، دامنه حرف و حدیث‌ها را در مورد این تیم بیش از پیش افزایش داده به نوعی که اخیرا عنوان شده ایوکوویچ دستیار کرانچار به واسطه رابطه بسیار نزدیک با سرمربی در تعیین ترکیب‌ و خروج بازیکنان از فهرست 18 نفره نقش دارد. سرمربی کروات پرسپولیس در واقع به جای مشورت با عبدی در اعلام ترکیب از ایوکوویچ حرف‌شنوی خاصی دارد؛ شایعه‌ای که اخیرا اطراف کرانچار و ایوکوویچ شنیده می‌شود و البته هنوز هیچ منبعی آن را تایید نکرده است.

تغییر سیستم هم جواب نداد

برای نخستین بار سرمربی پرسپولیس در لیگ نهم و در دیدار برابر ملوان از سیستم 2-4-4 استفاده کرد. قرار گرفتن وسلی و نوروزی در کنار یکدیگر در پیشانی خط حمله پرسپولیس جواب نداد و حتی آرفی هم که به جای وسلی به بازی آمد، نتوانست مکمل خوبی برای نوروزی در خط حمله باشد. قرار گرفتن کریم باقری در کنار سامان آقازمانی نیز هرگز نتوانست کمربند خط میانی سرخپوشان را به شکلی مطلوب آرایش بدهد. موضوعی که کرانچار را مجبور کرد در بین دو نیمه، دست به تعویض کاپیتان سرخپوشان بزند و عادل کلاه‌کج را به ترکیب اصلی بیاورد.

در این رابطه البته گفته شد عادل کلاه‌کج شدیدا از بیرون ماندن خود از ترکیب ناراحت بوده و حتی به بعضی از همبازی‌هایش اعلام کرده می‌داند چطور و توسط چه کسی از ترکیب اصلی خارج شده است. جدا از مشکلاتی نظیر جابه‌جایی بازیکنان، پرسپولیس به لحاظ فنی هنوز در دفاع تیمی با مشکلات بسیاری مواجه است به نحوی که هیچ‌گاه سازمان دفاعی پرسپولیس در 12 هفته گذشته مقابل حریفان مستحکم و قابل اطمینان نبوده است. موضوع دیگری که با وجود تاکید کرانچار هیچ‌گاه در پرسپولیس تحقق پیدا نکرده پرس تیمی است.

تاکتیکی که حتی با وجود تکرار در تمرینات هیچ‌گاه به خوبی در مسابقات توسط بازیکنان پرسپولیس اجرا نمی‌شود. سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله و در کنار آن ضعف گلزنی از دیگر مواردی است که کرانچار هنوز توانسته برای آنها چاره‌ای بیندیشد.

کد خبر 93033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز