گروه شهری: مشاوران و کارشناسان محیط‌زیست شهرداری تهران معتقدند با راه‌اندازی تونل توحید، شاهد کاهش آلودگی هوا و همچنین مصرف سوخت خواهیم بود.

راه‌اندازی تونل توحید تنها تاثیرات ترافیکی و حمل‌ونقلی بر اوضاع شهر ندارد بلکه کارشناسان محیط‌زیست شهرداری تهران اعتقاد دارند با توجه به کاهش ترافیک و سرعت تردد وسایل نقلیه، باید انتظار کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش مصرف سوخت را داشته باشیم.

به گفته این مشاوران، دیگر در محدوده تونل توحید شاهد توقف خودروها نخواهیم بود و همچنین در تقاطع‌هایی که در مسیر تونل قرار دارند نیز شاهد کاهش شدید ترافیک خواهیم بود که این مسئله تاثیر مستقیم در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

محدوده تونل توحید همیشه یکی از پرترافیک‌ترین نقاط شهر بوده و با توجه به اینکه ترافیک محدوده با افتتاح تونل کاهش خواهد داشت در یک دیدگاه کلی باید انتظار کاهش مصرف سوخت را نیز داشته باشیم.

آخرین وضعیت تونل

پروژه احداث تونل توحید همچنان با سرعت و در 3 شیفت کاری به کار خود ادامه می‌دهد.  نصب المان‌های فلزی و آرماتوربندی‌ دیوارهای ساختمان اداری دیروز ادامه یافت. در مورد تاسیسات پروژه عملیات حفاری کانال تاسیساتی در قسمت غربی سازه ساکاردوی شمالی برای عبور کابل برق ادامه یافت و کابل‌کشی تونل به همراه حفاری ریزسقف ساکاردوی جنوبی هم پیگیری شد.

در نیم تونل شمالی نیز آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی 12 متر دیوار حائل و آجرچینی نمای پیشانی نیم تونل غربی، آرماتوربندی و قالب‌بندی دیوار حائل و آجرچینی نمای پیشانی نیم تونل شرقی ادامه یافت.همچنین در نیم تونل جنوبی نیز آرماتوربندی دیوار حائل و نصب چراغ‌های اصلی در نیم تونل شرقی صورت گرفت و ادامه آرماتوربندی دیوار حائل و ادامه آجرچینی نمای پیشانی نیم تونل غربی پیگیری شد.

کد خبر 92826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز