پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهند که تنها رعایت کردن پنج دستورالعمل برای اصلاح سبک زندگی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را در مردان میانسال و مسن را به شدت کاهش دهد.

به گزارش هلث دی نیوز حتی مردانی که به خاطر فشارخون بالا یا کلسترول بالای خون  تحت درمان قرار دارند اگر  سیگار را ترک کنند،روزانه ورزش کنند، خود را لاغر نگه دارند ،الکل را کنار بگذارند و رژیم غذایی سالمی  داشته باشند کمتر در معرض بیماری قلبی قرار می‌گیرند.

این یافته‌ها  بر مبنای تحقیق 16 ساله ای بر روی 43000 مرد 40 تا 70 ساله در آمریکاست  که نتایج آن در شماره امروز نشریه  Circulation به چاپ رسیده است.

مردانی که  هر پنج عادت بهداشتی بالا را رعایت کرده بودند در مقایسه با مردانی که هیچکدام از  این پنج عادت را نداشتند 87 درصد کمتر  در معرض حمله قلبی قرار گرفته بودند یا دچار بیماری‌های مرگبار دیگر عروق کورونری قلب شده بودند.

این تحقیق تاثیر نمای توده بدنی(BMI) کمتر از 25 (آستانه اضافه وزن) ،ورزش روزانه دست کم به مدت سی دقیقه،محدود کردن مصرف الکل ، ترک سیگار، مصرف دست کم پنج‌ساله یک رژیم غذایی حاوی سبزی و میوه، غلات سبوس‌دار، میوه‌های مغزدار مثل گردو و بادام ، بنشن‌جات، گوشت مرغ و ماهی ،مقدار کم چربی‌های ترانس و اشباع‌شده و دریافت روزانه مولتی‌ویتامین  را بر سلامتی قلبی این مردان مورد بررسی قرار داده بود.

کد خبر 925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز