سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پژوهش جدید نشان داده کودکانی که طی سال‌های اخیر به دنیا آمده‌اند تا 70 سالگی کار کرده، تا 52 سالگی بدهی‌های خود را تسویه کرده و هشت سال دیرتر از پدر و مادربزرگ‌های خود ازدواج می‌کنند

نسل "100 ساله‌ها"

به گزارش ایسنا، از این نسل جدید کودکان، با عنوان "100 ساله‌های جدید" یاد می‌شود، چرا که یک سوم آنها از شانس دستیابی به این سن برخوردارند.

این پژوهش که توسط شرکت سرمایه‌گذاری Scottish Widows در اسکاتلند انجام شده، یک زندگی کاملا متفاوت را برای این کودکان نسبت به والدین و اجداد آنها پیش‌بینی کرده است.

طبق فرضیات این پژوهش، والدین این کودکان در سال 1983 و پدر بزرگ و مادربزرگ‌های آنها در سال 1957 بدنیا آمده‌اند و به طور متوسط این 100 ساله‌های جدید اولین فرزندان خود را در سن 31 سالگی به دنیا می‌آورند که دو سال نسبت به والدین و پنج سال از پدر بزرگ و مادربزرگ آنها دیرتر اتفاق می‌افتد.

این پژوهش همچنین انتظار دارد که نسبت فزاینده‌ای از این کودکان در آینده فرزند نداشته یا تنها به یکی اکتفا کنند که بسیاری دلیل آن را هزینه‌های بالای زندگی می‌دانند.

در حالی که پدر بزرگ و مادربزرگ‌های این کودکان در سن 25 سالگی ازدواج کرده و حدود 7000 دلار برای ازدواج خود هزینه صرف کرده‌اند، این نسل جدید در سن 33 سالگی و با هزینه 62 هزار دلار این سنت را اجرا خواهند کرد.

بر اساس این پیش‌بینی، این نسل بر خلاف والدین خود در دهه 20 عمر خود با یک فشار مالی رو به رو خواهند شد.

این گزارش بر اساس مصاحبه با 1000 تن از والدین دارای فرزندان زیر پنج سال و یک تحلیل ارقام اداری از اداره آمار ملی انگلیس بوده است.

گزارش فوق، یک تصویر مبهم از زندگی این کودکان در اوایل جوانی ارائه کرده است. صدساله‌های جدید در طول عمر خود با تنش‌های پس‌انداز برای اولین خانه، پرداخت بدهی‌های دانشجویی با میانگین 82 هزار دلار و آغاز یک مستمری برای پرداخت طولانی‌ترین بازنشستگی در تاریخ رو به رو می‌شوند.

طبق پیش‌بینی‌های این موسسه، این نسل در سن 70 سالگی بازنشسته می‌شوند، در حالی که والدین آنها در 66 سالگی و پدر بزرگ و مادربزرگ‌های آنها در سن 63 سالگی با این اتفاق رو به رو شده‌اند.

اگرچه این گزارش همچنین هشدار داده که این نسل برای زندگی آرام در سه دهه پایانی عمر خود بدون کار کردن باید یک منبع مالی مناسب داشته باشند.

به گفته اداره آمار ملی، یک سوم از کودکان این کشور 100 سالگی خود را جشن خواهند گرفت و در این میان شانس دختران هفت درصد از پسران بیشتر است.

همچنین طبق این پژوهش، نسل 100 ساله‌های جدید برای زندگی آسوده در دوران پیری باید از 25 سالگی به پس‌انداز بپردازند.

کد خبر 191105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز