همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی روز چهارشنبه 15 مهر با اشاره به موفقیت‌های پلیس در برنامه چهارم توسعه، گفت: یکی از بزرگ‌ترین‌ موفقیت‌ها در این برنامه در بخش راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در نخستین روز هفته ناجا و در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در شهرک آزمایش با اشاره به این که اقدامات بسیار موثری در برنامه چهارم توسعه توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است، گفت: در عین حال خودم به عنوان فرمانده ناجا که در این برنامه خدمت کردم، هنوز راضی نیستم و حادثه‌ای مانند کهریزک را علیرغم کوچکی قابل اغماض نمی‌بینم، چرا که آثار این حادثه بسیار زیاد بوده است.

وی با اشاره به این که نیروی انتظامی مظهر اجرای نظم و قانون در جامعه است، گفت: سازمانی که ما در آن دستور بدهیم، ولی در مسیر معلوم نشود که دستور ما چه می‌شود، شایستگی لازم را برای برقراری نظم در جامعه نخواهد داشت.

احمدی‌مقدم در ادامه با اشاره به این که مقصودم از این اظهارات تنها موضوع کهریزک نیست، گفت: متاسفانه بعضی‌ها فکر می‌کنند ما دنبال کوچک کردن مسائل هستیم، در صورتی که وقایعی مثل کهریزک خیلی مهم و خیلی بد بود و بار ناجا در این خصوص سنگین است.

وی در عین حال گفت: اثبات شده است که هرگز تجاوزی در کهریزک صورت نگرفته، اما تخلف صورت گرفته است.

آمار تصادفات 5 ماهه نخست 88 

وی با اشاره به این که در پنج ماهه نخست سال جاری حدود 700 نفر در تصادفات رانندگی کمتر کشته شدند، گفت: تلفات پنج ماهه تصادفات در کشور معادل تلفات تصادفات در سال 81 بود این در حالی‌ است که از آن زمان تاکنون تعداد خودروها 5/2 برابر شده است.

وی پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری شمار کشته‌های تصادفات رانندگی نسبت به سال گذشته حدود دو هزار نفر کاهش یابد.

مبارزه با مواد مخدر در برنامه چهارم توسعه

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عرضه مبارزه با مواد مخدر گفت: در برنامه چهارم توسعه 300 میلیارد تومان در مرزهای شرقی هزینه شده، تعداد نیروهای مرزبانی سه برابر شده و تجهیزات و راه‌های مرزی توسعه یافته است.

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال، 306 تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشف شد که این میزان معادل حدود 500 تن مواد مخدر بر پایه تریاک است. بدین ترتیب باید گفت که روزانه حدود دو تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به این که 200 هزار معتاد هم اکنون در حال ترک اعتیاد هستند، گفت:‌ هیچ معتادی امروز دیگر روانه زندان نمی‌شود.

وی به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: امسال شمار دستگیرشدگان اراذل و اوباش حدود 66 درصد، قتل هفت درصد، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری 12 درصد و باندهای فساد اجتماعی 10 درصد کاهش داشته است.

ماموریت جدید گشت‌های ارشاد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که همیشه می‌پرسند پس گشت‌های ارشاد چه شد؟ گفت: باید بگوییم شرایط بسیار بهتر شده و شاید دیگر نیازی نیست به صورت قبل این گشت‌ها فعالیت کنند.

وی با اشاره به این که گشت‌های ارشاد تعطیل نشده‌اند که فعالیتشان مجدد آغاز شود، گفت: خط مشی ناجا در این خصوص اصلاح و هدفمندتر شده و به سمت باندهای فساد رفته است و روش‌های نامحسوس و فرهنگی در طرح گشت ارشاد دنبال می‌شود و به مبارزه هدفمند برای مقابله با باندهای فساد پیشرفته‌ایم.

فرمانده ناجا به بحث فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این زمینه 300 میلیارد تومان هزینه شده که بدین ترتیب امسال حدود 18 میلیون خدمت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود که این رقم در سال آینده به 20 میلیون خدمت افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: روزانه 60 هزار خدمت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود و 100 هزار نفر نیز با 110 تماس می‌گیرند.

مشکلات ساختمان ناجا

سردار احمدی‌مقدم به مشکلات ساختمان در ناجا اشاره کرد و گفت:‌ طی برنامه چهارم حدود دو میلیون متر مربع احداثات داشتیم که برای برنامه پنجم هدف‌گذاری حدود چهار تا پنج میلیون مترمربع است که بدین ترتیب تمامی مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به این که 20 هزار خودروی جایگزین و جدید به خودروهای نیروی انتظامی در برنامه چهارم اضافه شده است، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته مشکلی در این بخش نداریم.

فرمانده نیروی انتظامی به فعالیت‌های معاونت‌ فناوری اطلاعات نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم 110 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص خواهد یافت که این رقم چهار برابر بودجه برنامه چهارم خواهد بود.

وی تقویت سرمایه‌های اجتماعی و بعد اجتماعی و استفاده قوی از تکنولوژی و فناوری را از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در برنامه پنجم دانست و گفت: ناجا باید تلاش کند تا اصطکاک با مردم را به حداقل رسانده و ارائه خدمات خود را الکترونیکی کند.

فرمانده نیروی انتظامی آموزش پرسنل و پژوهش را ضروری خواند و گفت: باید در این بخش جهادگونه پیش برویم.

نوسازی نیروی انسانی در نیروی انتظامی

وی به نوسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در برنامه چهارم توسعه حدود 50 درصد نیروی انتظامی نوسازی شد و امروز ناجا برای ادامه حرکت و تحول دارای زیرساخت‌های لازم است.

سردار احمدی‌مقدم «انضباط، امنیت و سرمایه اجتماعی» را شعار هفته ناجا عنوان کرد و گفت: اقدامات ما باید پاسخ به نیازهای مستقیم جامعه باشد.

وی با تاکید بر این که ناجا یک پشتوانه و موجب دلگرمی برای مردم است، گفت: مجرمان و متخلفان باید از دیدن نیروی انتظامی بترسند، ولی مردم باید احساس امنیت، آرامش و رضایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت ارتقای اعتماد عمومی در کشور گفت: حوادثی که در یک سال گذشته در طرح‌های انضباط اجتماعی و غیره رخ داد باید به حد قانون برسد.

وی با تاکید بر این که تخریب وسائل مردم کار درستی نیست، گفت: مامور نباید بدون بروز تخلف، نسبت به توقف خودرو اقدام کند.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به توقیف خودروهایی که پارک دوبله می‌کنند، گفت: این دسته از خودروها باید به دلیل سد معبر به پارکینگ منتقل شده و مالکان آن‌ها پس از پرداخت جریمه نسبت به دریافت خودروی خود اقدام کنند، نه این که به آن‌ها بگوییم خودروی شما یک هفته یا یک ماه توقیف می‌شود.

وی تاکید کرد: باید اجرای قانون ضابطه‌مند شود تا مردم گرفتار نشوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ضرورت افزایش سیستم‌های نظارتی و برخورد بهنگام و شدید با ماموران خودسر، گفت: در عین حال ماموران خدوم باید تشویق شوند.

وی با اشاره به این که در حوادث اخیر حدود 700 نفر با 197 تماس گرفته و اعلام شکایت کرده‌اند، گفت: ناجا تلاش کرد با همه این افراد تماس بگیرد و دل اغلب آن‌ها را به دست آوردیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که ماموران ناجا باید آستانه تحمل خود را افزایش دهند، گفت: کار اغتشاشگران افزایش ناراحتی ماموران است، این در حالیست که مامور ما نباید به دلیل ناراحت شدن به اموال عمومی صدمه بزند، چرا که این امر موجب می‌شود که همه زحمات فدای برخی خودرایی‌ها شود.

کد خبر 92284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز