گروه اجتماعی: در 4 ماهه نخست امسال وقوع قتل با انگیزه‌های منکراتی 14 درصد، سرقت 6 درصد و اختلافات خانوادگی 15 درصد کل قتل‌ها بوده است.

سرهنگ رجبی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا آمارهایی را در مورد میزان جرایم جنایی در 4 ماهه اخیر اعلام کرد و گفت: آمار وقوع سرقت‌های مسلحانه نزدیک به 16 درصد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی میران جرایم نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل افزود: قتل فرزند توسط والدین در این مدت 13 درصد از آمار قتل توسط بستگان را به‌خود اختصاص داده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 11 درصد بوده است.

والدین‌کشی، 8‌درصد از قتل توسط بستگان را به‌خود اختصاص داده که این آمار در 4 ماهه نخست سال گذشته 14‌درصد بود. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا سهم قتل زن توسط شوهر را از مجموع قتل‌های توسط بستگان 21 درصد عنوان کرد و همسرکشی توسط زن‌ها در 4ماهه نخست امسال 3/2 درصد بوده است.

این در حالی است که آمار قتل همسر توسط شوهر در 4 ماهه سال گذشته 16 درصد و آمار قتل همسر توسط زن در 4 ماهه نخست سال 87، 8/3 درصد بوده است.

سرهنگ مصطفی رجبی گفت: وقوع قتل در 4 ماهه نخست امسال کاهش 9‌درصدی داشته که 24 درصد از قتل‌های 4 ماهه امسال به وسیله سلاح گرم بوده است که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش نشان می‌دهد. سهم وقوع قتل با استفاده از سلاح سرد در این مدت 41درصد بوده که این آمار نسبت به 4 ماهه اول سال گذشته 2/0‌درصد کاهش یافته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، در رابطه با جرایم تجاوزات جنسی نیز اعلام کرد: وقوع جرایم تجاوزات جنسی در 4 ماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته، این در حالی است که میزان کشف نسبت به وقوع در این رابطه 90‌درصد بوده است.

در 4 ماهه نخست امسال 280 پرونده‌ در رابطه با تجاوزات جنسی در سراسر کشور تشکیل شده است.

کد خبر 87861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز