با وجود دیدگاه‌های دست‌اندرکاران بازار در زمینه نوسان قیمت و رکود حاکم بر بازار خودرو، در ماه‌های اخیر شرکت‌های خودروسازی تلاش کرده‌اند تا ضمن حفظ سهم خود از بازار داخلی از کاهش قیمت خودرو جلوگیری کنند.

بر این اساس فروش فوری و نقد و اقساط محصولات ایران‌خودرو در آستانه فصل پاییز در حالی آغاز شده که به ادعای مسئولان این شرکت، امسال وضعیت تقاضا در پایان روزهای تابستان و مقارن با ماه رمضان بهتر از سال‌های پیش بوده و تقاضا برای ثبت نام محصولات این شرکت در نیمه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته بیش از 16‌درصد افزایش یافته است.

ایران خودرو در ماه جاری سعی کرده بیشتر محصولات خود را به‌صورت فروش فوری با سبک نقد و اقساط به بازار عرضه کند تا سهم خود را در بازار افزایش دهد. در شیوه‌های جدید بازاریابی ایران خودرو، اگر قدرت مالی مشتری در حد پرداخت نقدی نباشد، مابقی قیمت خودرو را می‌تواند در قالب چند چک که در جدول فروش این شرکت معین شده است، پرداخت کند.

در واقع مشتریان باید 60 درصد از مبلغ خودرو را در هنگام پیش پرداخت به‌صورت نقد و باقی آن را در قالب 2تا 4 چک پرداخت کنند. ناگفته نماند که سایر خودرو‌سازان داخلی نیز از روش‌های متنوع برای فروش محصولات خود بهره می‌برند.

 اما آنچه نسبت به ماه گذشته در جدول فروش ماهانه ایران خودرو محسوس به‌نظر رسید، نبود فروش فوری پژو206 معمولی به‌صورت نقد و اقساط است که شاید به این دلیل باشد که در چند ماه گذشته مدل تیپ 2 این خودرو به‌دلیل آنچه افزایش تقاضا ذکر شده، فروش رفته و حجم موجودی قطعه برای تولید این خودرو کاهش یافته است. این امر موجب شده تا مسئولان این شرکت نتوانند گزینه نقد و اقساط را برای این خودرو در ماه جاری انتخاب کنند.

در این ماه فقط پژو206 سفارشی تیپ2 را می‌توان به‌صورت نقد و اقساط خریداری کرد. این در حالی است که قیمت این خودرو سفارشی در کارخانه 14 میلیون و580 هزار تومان به‌صورت نقد با تحویل 45 روزه است. ضمن آن‌که مدل‌های صندوقدار V2، V20، V1 و V9 را نیز می‌توان با شرایط نقد و اقساط خریداری کرد.

همچنین علاقه‌مندان به پژو پارس نیز در این ماه می‌توانند این خودرو را با قیمتی معادل 17 تا 21 میلیون و400 هزار تومان خریداری کنند؛ به‌طوری که در این ماه پژو پارس بنزینی معمولی 17 میلیون و 100 هزار تومان و نوع ABSدار این خودرو 17 میلیون و 650 هزار تومان، مدل اتوماتیک 19 میلیون و 750 هزار تومان، مدل دو گانه‌سوز 18 میلیون و 550 هزار تومان و مدلELX آن 21 میلیون و 400 هزار تومان به‌صورت نقد فروخته می‌شود.

کد خبر 92275

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز