چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

با دستگیری هشت قاچاقچی کالاهای آرایشی و پارچه، سه محموله بزرگ کالای قاچاق قبل از توزیع در تهران کشف شد .

در آخرین روزهای اردیبهشت امسال، مأموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی از طریق منابع خبری خود اطلاع پیدا کردند، تعدادی از عوامل قاچاق کالا قصد دارند، مقادیر انبوهی کالاهای قاچاق از جمله لوازم آرایشی، بهداشتی، تقلبی و غیر مجاز را از مرزهای غربی و جنوبی کشور به تهران منتقل کنند.
با کسب این گزارش، کارآگاهان به بررسی های پلیسی نامحسوس دست زده و سرانجام در سوم خرداد، هنگامی که قاچاقچیان قصد داشتند به وسیله یک دستگاه تریلی کالاهای قاچاق را وارد تهران کنند ، تریلی را در کمربندی حاشیه تهران شناسایی و متوقف کردند.
مأموران پلیس پس از متوقف کردن خودرو و انجام بازرسی  از آن، مشاهده کردند: کامیون دارای پوشش مواد زاید پلاستیکی است و با مجوز مربوط به حمل و نقل این مواد، تردد می کند اما با تخلیه مواد زاید پلاستیکی از داخل خودرو، مشخص شد: مقادیر زیادی کالاهای قاچاق از جمله پارچه، وسایل بهداشتی، لوازم آرایشی و دارویی و همچنین بسته های مختلف آزمایشگاهی در زیر مواد پلاستیکی پنهان شده است.
در حالی که بررسی ها در این باره ادامه داشت ، بیست و چهار ساعت پس از کشف این محموله بزرگ قاچاق، مأموران مبارزه با جرایم اقتصادی در پیگیری های خود، انباری حاوی کالاهای مختلف قاچاق در مرکز شهر را شناسایی کردند و هنگامی که با کسب دستور قضایی وارد انبار شدند مقادیر زیادی کالای قاچاق از جمله بسته های چای، مقادیر زیادی لوازم بهداشتی و آرایشی، داروها و شربت های تقویتی غیر مجاز را کشف و ضبط کردند.
در ادامه بررسی های پلیسی در این باره کارآگاهان پلیس ، همچنین موفق به شناسایی محموله بزرگ دیگری از کالاهای قاچاق پیش از وارد شدن به چرخه توزیع شدند، که این محموله قاچاق نیز پیش از وارد شدن به تهران از سوی مأموران پلیس آگاهی شناسایی و کشف شد.
روز گذشته سرهنگ قاسمی، معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر کشف این سه محموله بزرگ کالای قاچاق، از دستگیری 8  تن از عوامل اصلی قاچاق با میانگین سنی30  تا 50  سال خبر داد. به گفته سرهنگ قاسمی، ارزش این کالاها که شامل 6  هزار و 160  توپ البسه، 3  هزار کیلوگرم چای خارجی، یکهزار و 770  طاقه پارچه، 60  هزار عدد لوازم آرایشی و بهداشتی، 216  هزار عدد داروهای غیر مجاز اعم از تقویتی و ... ، 23  هزار و 520  عدد پودر شربت خوراکی و تعدادی تجهیزات آزمایشگاهی است بالغ بر صدها میلیون تومان است. معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: در حال حاضر تمامی متهمان شناسایی شده با قرار وثیقه آزاد شدند.
کد خبر 92

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز