نیروی انتظامی به شرطی با بیمه مکاتبه کرده و سرقت رخ داده از مغازه طلافروشی را تایید می‌کند که مغازه مورد نظر دارای پروانه کسب و دوربین‌ مدار بسته باشد.

 این تاکیدات فرمانده نیروی انتظامی است که ظهر امروز در بازدید از راه‌اندازی سیستم دوربین های مداربسته مرکز جواهر فروشی «نگین» خیابان کریمخان تهران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ایسنا سردار مرتضی طلایی در نشستی خبری که با موضوع راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ و دوربین مدار بسته در مراکز جواهر فروشی پایتخت، در مرکز جواهر فروشی «نگین» کریمخان تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار واحد صنفی جواهرفروشی در تهران فعالیت می‌کنند که 50 درصد آنها دارای پروانه کسب و 50 درصد دیگر فاقد پروانه کسب هستند.

وی با اشاره به این که به طور کلی 30 درصد جواهرفروشی‌های دارای پروانه و فاقد پروانه کسب، به سیستم دوربینهای مداربسته مجهز هستند، گفت: در این میان 70 درصد دیگر فاقد دوربین بوده و این در حالیست که از میان تعداد واحدها با پروانه کسب حدود 60 درصد دارای دوربین و40 درصد فاقد دوربین هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر این که همکاری نیروی انتظامی با واحدهای جواهرفروشی مورد سرقت واقع شده به شرط داشتن پروانه کسب و دوربین‌ مدار بسته است، تصریح کرد: در صورتی که هر یک از واحدهای صنفی جواهر فروشی به هر شکل ممکن مورد سرقت قرار گیرند نیروی انتظامی به شرطی با بیمه مکاتبه کرده و سرقت رخداده را تایید می‌کند که مغازه مورد نظر دارای پروانه کسب و دوربین‌ مدار بسته باشد.

سردار طلایی با تاکید بر این که در حال حاضر حدود سه هزار واحد صنفی جواهر فروشی در تهران بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند، گفت: هم اکنون بر اساس ماده 27 قانون نظام صنفی شرایط آسانی جهت صدور پروانه کسب فراهم شده که از آن طریق کلیه واحدهای صنفی می‌توانند جهت اخذ پروانه کسب اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از این واحدها کارتهای صادر می‌کنند که این کارتها صرفا جهت عضویت در صنف و ارتباطات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر این اساس این کارتها مورد قبول نیروی انتظامی نیست.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم اکنون کلیه واحدهای صنف جواهر فروشی اعم از دارای پروانه ، و یا بدون پروانه می‌توانند از طریق نیروی انتظامی اقدام به اخذ گازهای اشک آور در سیستم‌های دفاع شخصی کنند. پلیس نیز جهت ارتقای ضریب احساس امنیت برای شهروندان و به خصوص جواهر فروشی‌ها آمادگی لازمی جهت واگذاری سریع این وسایل را دارد.

سردار طلایی با تاکید بر این که کارشناسان پلیس در حال بررسی وضعیت ایمنی دربهای ورودی جواهر فروشی‌ها هستند ، گفت: جلساتی بین اتحادیه‌ها و کارشناسان پلیس صورت گرفته تا دربهای ورودی جواهر فروشی‌ها نیز جهت کنترل محل و ارتقای ایمنی این اماکن به سیستم‌های قفل مرکزی مجهز شود.

به گفته وی ، تقویت آموزش تجهیز این اماکن به سیستمهای ایمنی از جمله قفل‌های مرکزی، دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های دفاع شخصی همگی در راستای مقابله با سارقان مغازه‌های طلافروشی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: نیروی انتظامی در پی تامین 100 درصدی سیستم ایمنی این صنف است.

وی در ادامه در خصوص ارتقای سیستم‌های ایمنی بانکها با بیان این که پلیس با همکاری بانک مرکزی و شورای هماهنگی بانکها ، سیستم ایمنی بسیاری از بانکها را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: طی این همکاری‌ها مقرر شده است، هم محیط داخل و هم محیط خارجی بانک به سیستم‌های مدار بسته مجهز شوند؛ این در حالیست که هم اکنون نیروی پلیس با لباس شخصی در محیط بانکها مستقر هستند.

سردار طلایی از تجهیز تمامی بانکها و جواهر فروشی‌ها به سیستم دوربین مدار بسته تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس هیچ یک از واحدهای صنفی جواهرفروشی فاقد سیستم دوربین مدار بسته حق فعالیت نداشته و نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آن جلوگیری خواهد کرد.

به گفته وی سرقت از طلافروشی‌ها در سال گذشته به اندازه انگشتان دست نیز نبوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس پایتخت صد درصد آمادگی هر گونه همکاری و پشتیبانی جهت ارتقای امنیت این اصناف را دارد.

وی از آمادگی برخی از اصناف جهت راه‌اندازی پلیس افتخاری صنف خبر داد و گفت: بسیاری از اصناف آمادگی لازم جهت راه‌اندازی پلیس افتخاری صنف را دارد که در این زمینه اقداماتی از سوی نیروی انتظامی صورت خواهد گرفت.

سردار طلایی همچنین با اعلام خبر راه‌اندازی 370 پاسگاه محله تا پایان سال جاری اضافه کرد: با راه‌اندازی این پاسگاه‌ها امنیت محلات بیش از پیش فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر همکاری پلیس و برخی از کارخانجات تولید خودرو تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر توصیه‌های لازم از سوی نیروی انتظامی به کارخانه‌داران تولید خودرو مبنی بر افزایش ایمنی این وسایل نقلیه ارائه شده که بر اساس آن تمامی قطعات به بارکد مجهز شده‌اند.

وی همچنین در خصوص آتش‌سوزی برخی از خودروها ، گفت: در این زمینه مقرر شده تا هر خودرو به یک کپسول آتش خاموش کن مجهز شود؛ چرا که این وسایل برای تمامی خودروها و حتی اصناف یک نیاز حیاتی است.

وی با اشاره به شعار نیروی انتظامی در سال 85 مبنی بر این که «همه با هم پلیس شهر خود باشیم » تاکید کرد: افزایش ضریب امنیت تمامی اماکن سطح شهر تهران از جمله اولویت‌های نیروی انتظامی است که با مشارکت عمومی مردم محقق می‌شود.

از سویی دیگر کورش گوهربین، رییس اتحادیه طلافروشان نیز گفت: دوربین‌های مداربسته و اسپری‌های اشک آور از حدود یک سال پیش در اختیار بیشتر مغازه‌های طلا فروشی قرار گرفته است.

کد خبر 205

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز