همشهری آنلاین: آلمان بیستمین سالگرد فرو ریختن دیوار را به عنوان روز ملی تحت تدابیر شدید امنیتی جشن گرفت

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، روز وحدت آلمان یادآور سوم اکتبر 1990 است، زمانی که آلمان شرقی کمونیست از موجودیت ساقط شد و ایالات آلمان به کشوری واحد تبدیل شدند. نقطه اوج این روند 11 ماهه جایی بود که دیوار برلین گشوده شد، احزاب دموکراتیک در شرق شکل گرفت و ضوابط اتحاد مورد مذاکره قرار گرفت.

کشورهای مختلف به مناسبت این روز برای آلمان پیام تبریک می‌فرستند.

دیمیتری مدودف، رییس جمهور روسیه گفت مسکو و برلین در مسیر "تعمیق همکاری در بسیاری بخش‌ها" هستند و "روابط شراکتی" دو کشور با دولت آینده مرکل ادامه خواهد یافت.

در برلین، هزاران نفر تماشاگر عروسک خیمه‌شب‌بازی 15 متری بودند که پیش از آن زیر آب قرار داده شده بود، آن را با جرثقیل از رودخانه اشپری بیرون کشیده و در شهر به نمایش گذاشتند.

این اجتماع قرار بود نزدیک دروازه تاریخی براندنبورگ برگزار شود، رژه مشابه دیگری هم برگزار شد، اما با عروسکی کوچک‌تر. هدف از این مراسم، نشان‌پردازی از گشایش 9 نوامبر 1989 دیوار برلین بود که برای عبور از دروازه از آن استفاده شد.

جشن‌های عمده رسمی روز شنبه در شهر غربی ساربروکن برگزار شد که در آن آنگلا مرکل، صدراعظم و هورست کوهلر، رییس جمهور این کشور حضور داشتند.

جشنواره‌ای هم در خیابان‌های ساربروکن برگزار شد. پس از تهدیدهای تروریستی که از دو هفته پیش علیه آلمان مطرح شد، پلیس مسلح از نزدیک بر ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و جشنواره‌ها نظارت داشت.

پلیس بیشترین تدابیر امنیتی را اتخاذ کرد و 1000 تا 1500 نیروی خود را برای این جشن به کار گرفت.

کد خبر 91860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز