یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رقیب اصلی مرکل در انتخابات پارلمانی آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی شکست خود را پذیرفت و از ناکامی حزب سوسیال دمکرات در این انتخابات خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل و ائتلاف مسیحی‌ها در هفدهمین انتخابات پارلمانی آلمان اکثریت لازم برای تشکیل دولت را کسب کردند.

فرانک والتر اشتاین مایر نامزد حزب سوسیال دمکرات در کنفرانس مطبوعاتی که پس از اعلام نتایج انتخابات امروز برگزار کرد با اعلام این مطلب شکست خود را پذیرفت. [انتخابات سراسری در آلمان]

به اعتقاد کارشناسان این سنگین‌ترین شکست حزب سوسیال دمکرات در انتخابات پارلمانی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون بوده است. در عین حال این حزب کمترین میزان رای را در بین مردم آلمان در مدت 5 دهه فعالیت خود بدست آورد.

در این کنفرانس همچنین فرانتس مونتفرینگ رهبر حزب سوسیال دمکرات با قبول ناکامی در انتخابات خاطرنشان کرد فعالیت این حزب در پارلمان ادامه خواهد یافت. [آخرین روز تبلیغات انتخاباتی در آلمان]

وی تاکید کرد با وجود ناتوانی در کسب اکثریت آرا و خروج از دولت آتی آلمان، مقام‌های این حزب خود را برای دور آتی انتخابات در چهارسال آینده آماده کرده و تلاش می‌کنند فراکسیون قوی در پارلمان تشکیل دهند.

طبق نتایج اعلام شده حزب دمکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل توانست با 5/33 درصد آرا در صدر قرار گرفته و بار دیگر مامور تشکیل دولت شود. در عین حال حزب سوسیال دمکرات با 5/23 درصد آرا در رتبه دوم جای گرفت.

مرکل پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد دولت آتی خود را با حزب دمکرات آزاد تشکیل دهد که به نظر می رسد با توجه به کسب اکثریت در انتخابات و آرای قابل توجه حزب دمکرات آزاد (5/14 درصد) موفق به این کار شده است.

گفتی است در این انتخابات همچنین احزاب چپ با 13 درصد و سبزها با 10 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته و کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 91395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز