همشهری آنلاین: یک نظرخواهی جدید نشان می‌دهد از هر هفت آلمانی یک نفر می‌خواهد دیوار برلین به جای خود بازگردد، زیرا وضع‌شان در هنگامی که کشور تقسیم‌شده، بهتر بود.

 به گزارش رویترز نتایج این نظرسنجی روز چهارشنبه 16 سپتامبر (25 شهریور) در آستانه  بیستمین سالگرد فروریختن دیوار برلین در 9 نوامبر 1989 منتشر شد.

 این نظرسنجی که بوسیله موسسه فورسا از 1002 آلمانی انجام شده و در مجله اشترن به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که 15 درصد از  جمعیت 82 میلیونی این کشور حسرت روزهای می‌خورند که دو آلمان وجود داشت- 16 درصد از آلمان غربی‌ها و 10 درصد از آلمان شرقی‌ها.

این نظرخواهی نشان داد که بسیار ساکنان آلمان غربی از مالیات‌های بالایی که برای نوسازی آلمان شرقی کمونیستی سابق بپردازند، ناراحتند.  در طول 20 سال گذشته 1.2 تریلیون یورو از بودجه‌های دولتی برای نوسازی به شرق آلمان منتقل شده است.

 در مقابل آلمان شرقی‌ها از پایین بودن میزان درآمدشان ناراحتند، که به طور متوسط تنها 80 درصد درآمد غربی‌هاست و همچنین درصد بالای بیکاری بخش‌هایی از آلمان شرقی را از جمعیت خالی کرده است،‌ به طوری که جمعیت آن نسبت به سال 1990 دو میلیون نفر کاهش پیدا کرده است. [دیوار برلین فرو نریخته است]

کد خبر 90752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز