دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گیدو وستروله که انتظار می‌رود وزیر خارجه دولت آینده آلمان باشد به خبرنگاری که از او به زبان انگلیسی سئوال کرد؛ گفت: ما الان در آلمان هستیم

به گزارش رویترز  وستروله که رئیس حزب دموکرات‌های آزاد (FDP) است که انتظار می‌رود در اتحاد با حزب محافظه‌کار صدراعظم آنگلا مرکل، وارد دولت شود، ‌روز دوشنبه 28 سپتامبر (6 مهر) در اولین کنفرانس خبریش پس از انتخابات روز یکشنبه هنگامی که خبرنگار بی‌بی‌سی از او پرسید که آیا مایل است به انگلیسی به سوال او پاسخ دهد یا نه، به آلمانی گفت: ‌"لطف می‌کنید، ‌اما این کنفرانس خبری در آلمان برگزار می‌شود."

 خبرنگار بی‌بِی‌سی بی‌اعتنا به این تذکر دوباره پرسید آیا وستروله می‌تواند به سوال او به زبان انگلیسی، به زبان آلمانی پاسخ دهد،‌ اما دوباره تذکر گرفت.

وستروله گفت: "در بریتانیا از افراد انتظار می‌رود به زبان انگلیسی صحبت کنند، و همین قاعده در آلمان هم جاری است، انتظار این است که افراد به آلمانی صحبت کنند."

در این هنگام  خبرنگار بی‌بی‌سی با استفاده مترجم در مورد تغییرات سیاست خارجی آلمان در زمان وزیر شدن وستروله سوال کرد.

وستروله ضمن طفره رفتن از پاسخ به این سوال، افزود: " خوب فکر کنم موضوع روشن شده یاشد. خوشحال می‌شوم بیرون از این کنفرانس خبری با هم چای صرف کنیم و در آنجا می‌توانیم با هم انگلیسی صحبت کنیم. اما در اینجا ما در آلمان هستیم."

کد خبر 91524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز