شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

با وجود اینکه چند روزی از عقب کشیدن ساعت‌ رسمی کشور می‌گذرد اما هنوز هم عده‌ای از شهروندان به این تغییر عادت نکرده‌اند و بحث ساعت قدیم و جدید همچنان مطرح است

از سوی دیگر این مشکل دامان برخی ساعت‌های نصب شده در سطح شهر را هم گرفته است. برای مثال ساعت برخی میدان‌ها و پارک‌ها همچنان مانند قبل عمل می‌کند.

علاوه بر این در برخی سازمان‌ها و ادارات و حتی بیمارستان‌ها که به دانستن دقیق وقت نیاز دارند هم این مشکل وجود دارد. این در حالی است که می‌توان با یک تنظیم ساده که وقت زیادی هم نمی‌گیرد، این ساعت‌ها را طبق ساعت رسمی کشور تنظیم کرد.

البته دسترسی به برخی ساعت‌ها که در ارتفاع یا داخل مجسمه‌ها کار گذاشته شده‌اند اندکی دشوار‌تر است اما به هر ترتیب می‌توان در اسرع وقت به وضعیت این ساعت‌ها هم رسیدگی کرد.

کمبود نور

با توجه به اینکه فصل پاییز آغاز شده و از سوی دیگر ساعت رسمی کشور هم یک ساعت به عقب کشیده شده است، تاریکی، زودتر شهر را فرا می‌گیرد. این در حالی است که متاسفانه در برخی مناطق شهر به خصوص در کوچه‌ها و پیاده‌رو‌ها نور کافی وجود ندارد و حتی گاهی اغلب چراغ‌های یک کوچه سوخته‌اند و نور کوچه از نوری که از خانه‌ها به بیرون می‌تابد، تامین می‌شود.

کمبود نور در معابر عمومی یکی از دلایل اصلی زمین‌خوردن به خصوص آسیب‌دیدن سالمندان و کودکان است و به همین دلیل توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر در مورد رفع نواقص چراغ‌ها یا نصب چراغ‌های جدید اقدام شود.

علاوه بر این کمبود نور در کوچه‌ها این فرصت را در اختیار سارقان قرار می‌دهد تا دست به سرقت بزنند و در تاریکی کوچه شناسایی نشوند. البته گزارش‌های مردم به اداره برق نیز تا حدود زیادی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

زباله سوزی ممنوع

تعدادی از شهروندان عادت دارند به جای قرار دادن زباله‌ها در سطل‌های مکانیزه آنها را بسوزانند و به این وسیله از شر آنها راحت شوند. حال آنکه دود این عمل به چشم همسایه‌ها می‌رود.

در هر محله‌ای ساکنانی هستند که از این همسایه‌‌های زباله‌سوز شاکی‌اند و کاری هم از دستشان بر نمی‌آید. از آن‌رو کاری از دستشان بر نمی‌آید که زباله‌سوز‌ها معمولا به قدری مخفیانه این کار را می‌کنند که کمتر کسی به هویت آنها پی می‌برد. همسایه‌ها وقتی با خبر می‌شوند که دود، محله را برداشته است.

گاهی نیز وجود فضای سبز در کنار آتش باعث نگرانی شهروندان از گسترش آتش‌سوزی می‌شود. فضای سبز اطراف خانه‌ها این روز‌ها مملو از برگ‌های خشکی است که برای آتش گرفتن آنها حتی یک چوب کبریت نیمه‌روشن یا یک ته‌سیگار کافی است.

گاه این زباله‌ها حکم آتش زیر خاکستر را دارند و بعد از ساعت‌ها که از خاموش‌ماندن آنها می‌گذرد، وزیدن یک باد موجب روشن شدن آتش و سرایت آن می‌شود. به طور حتم برای جلوگیری از این حرکت ناشایست در وهله نخست تذکر به همسایه خاطی و برای دفعات بعدی، شکایت از وی می‌تواند کارساز باشد.

لطفاً مهربون پارک نکنید

در نبود جای کافی برای نشستن معمولا از اطرافیان می‌خواهند که مهربان‌تر نشسته و جایی برای فرد جدید باز کنند اما این موضوع درمورد خودرو‌ها گاه حسابی دردسرساز می‌شود.

برای نمونه در نبود جای کافی پارک، تعدادی از راننده‌ها خودروی خود را به حدی به باقی خودرو‌ها نزدیک پارک می‌کنند که راننده‌های آنها هنگام بازگشت در عمل نمی‌توانند از پارک خارج شوند. در کنار نبود جای کافی پارک به عنوان دلیل اصلی، نبود جریمه خاصی برای این تخلف موجبات گسترش آن‌را فراهم آورده است؛

به طوری که هر کدام از راننده‌ها در ماه دست‌کم یک‌بار با این مشکل و گاه با راننده‌ خاطی دست و پنجه نرم می‌کنند و دست آخر نیز وی زیر بار قبول تخلف خود نمی‌رود. بنابراین باید در این مورد هم پلیس وارد عمل شود.

کد خبر 91271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز