جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

به نظر می‌رسد برای دفاع از حقوق عابران پیاده باید یک ستون ثابت باید اختصاص دهیم.

سیل تصاویر ارسالی نشان از محدودیت‌های این بخش از شهر دارد و باید هر چه زودتر در کنار فعالیت‌های زیباسازی، تمهیداتی هم برای آن اندیشید. در تصویری که هومن رفیعی برای ما ارسال کرده خروجی ایستگاه مترو را مشاهده می‌کنیم که به کلی راه رهگذران را گرفته و یک سد معبر واقعی را رقم زده است.

حال آنکه در پی این معضل شهروندان مجبورند برای عبور از کنار آن وارد خیابان شوند و خطرات ناشی از آن‌را به جان بخرند. عبور خودرو‌هایی که از پشت می‌آیند در نبود دید کافی برای عابران یک نباید شهری را به وجود می‌آورد که در شهر ما روی داده است.

البته در این مورد خاص باید حجم رهگذرانی را که از ایستگاه مترو خارج می‌شوند در نظر بگیریم. به طور حتم هر قدر فاصله هست‌ها و باید‌ها در مهندسی شهر کاسته شود به شهری ایده‌آل و دارای خطرات کمتر نزدیک خواهیم شد.

از فرمان تا دسته آتاری

برخی راننده‌ها گاه فرمان را با دسته آتاری یا برخی کنسول‌های بازی که از نام‌بردن آنها در غیر از بخش‌ آگهی روزنامه معذوریم، اشتباه می‌‌گیرند و به قول نه چندان معروف در خیابان‌های شهر مشغول لایی کشیدن می‌شوند.

جالب اینجاست که راننده‌های دیگری هم که با تکان‌ سر به چپ و راست کار خطرناک آنها را مورد مذمت قرار می‌دهند نیز چندان با فرهنگ رانندگی آشنایی ندارند. برای نمونه می‌توان حدس زد که بسیاری از راننده‌هایی که در سمت چپ این تصویر قرار دارند بین خطوط حرکت نمی‌کنند.

در صورتی که راننده‌هایی که در سمت راست تصویر قرار دارند و اتفاقا در کشور دیگری در حال رانندگی هستند درست بین خطوط حرکت می‌کنند. از این قضیه می‌توان نتیجه گرفت که به جای سر تکان دادن برای رانند‌گی‌های خطرناک کمی هم به تخلفات و رانندگی خطرناک خودمان فکر کنیم.

تابلو‌های گویا

با وجود اینکه همچنان محل نصب بسیاری از تابلو‌های راهنمایی مناسب نیست و
شاخ‌و‌برگ درختان یا ساختمان‌ها جلوی مشاهده این تابلو‌ها را می‌گیرند اما اخیرا اقدامات خوبی در زمینه مدرن کردن تابلو‌ها انجام شده است.

یکی از این اقدامات اضافه‌کردن نور به تابلو‌ها به نحوی است که نوشته‌ها و اطلاعات روی آنها با لامپ‌های مخصوص روشن شده و آن را برای مخاطب واضح‌تر می‌کند. به‌خصوص در تاریکی شب و زمانی که هوا بارانی یا توفانی است، این اقدام بسیار مفید است ومشکل دشواری خواندن اطلاعات روی تابلوها را از بین می‌برد.

به گفته شهروندانی که تا به حال با خوانا بودن برخی از این تابلو‌ها مشکل داشته‌اند،خوب است که این اقدام مفید در مورد همه تابلو‌های راهنمایی انجام شود و در کنار آن بررسی‌های دقیق‌تری نسبت به محل نصب این تابلو‌ها انجام شود تا رانندگان برای مشاهده اطلاعات روی تابلو‌ها با مشکل مواجه نشوند.

زیرا عبور برخی راننده‌ها از تابلو‌هایی که در محل صحیحی قرار نگرفته‌اند باعث دنده عقب گرفتن راننده‌های بی‌ملاحظه می‌شود.

عابربانک سیار

تعداد مشکلات مرتبط با دستگاه‌های خودپرداز به اندازه‌ای زیاد است که هر روز می‌توان به مشکل تازه‌ای اشاره کرد. این در حالی است که دنیای دستگاه‌های خودپرداز خیلی هم تیره و تار نیست و در برخی مواقع اقدامات خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

یکی از این اقدامات عابربانک‌های سیار هستند که در برخی نقاط شهر نیاز مشتریان برای انجام عملیات بانکی را بر طرف می‌کنند. این در حالی است که در برخی مناطق شهر، دستگاه‌های خودپرداز ثابت که در شعبه بانک‌ها وجود دارند، پاسخگوی نیاز مردم نیستند و کارشناسان با شناسایی این مناطق عابربانک‌های سیار را به محل  اعزام می‌کنند.

البته هنوز تعداد این دستگاه‌های سیار در شهر زیاد نیست اما انتظار می‌رود با توجه به استقبال مردم، تعداد بیشتری از این دستگاه‌ها در مناطق مختلف شهر استقرار پیدا کند.

کد خبر 91168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز