دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

حالا مدام بگویید چرا هر کانالی می‌زنیم روانشناس‌ها در مورد رفتار با کودک صحبت می‌کنند

بفرمایید این هم نتیجه گوش نکردن به این صحبت‌ها و کمبود محبت گرفتن کودکان قدیم. به نظر می‌رسد این کودک قدیم و جوان امروز که تصویرش را بهروز امامی برای ما ارسال کرده به قدری مورد بی‌توجهی پدر و مادر خود قرار گرفته که برای اینکه آن را جبران کند به آغوش باجه تلفن پناه برده است.

اما به قول معروف چه فایده؟ در نبود محبت و تربیت والدین، فرزندان آنها به هر ترفندی برای جلب محبت و توجه دیگران دست می‌زنند. ‌‌یکی اگزوز گوشخراش  برای موتورش می‌خرد، دیگری سر کوچه با صدای بلند به بد دهنی مشغول است، آن یکی چند خیابان را پاتوق کرده و با خودرو‌اش مدام دور می‌زند و بسیاری نمونه‌های دیگر که بررسی علل هر یک می‌تواند پایان‌نامه‌ دانشجویان جامعه‌شناسی و روانشناسی باشد.

به هر حال نمونه‌های ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه بسیار است و ابزار محدود کردن آنها اندک. بنابراین به نظر می‌رسد خانواده به عنوان پایه‌ شکل گرفتن یک اجتماع سالم باید بیش از اینها مورد نظارت و کنترل والدین باشد. مسئولان هم برای کاهش معضل بیکاری باید قدم‌های محسوس‌تری بردارند تا جوانان بیکار کمتری در کشور داشته باشیم.

سوء‌استفاده از جای پارک

تا همین چند سال پیش که پارک کردن در حاشیه اغلب خیابان‌ها آزاد بود، هزینه‌ای هم برای جای پارک وجود نداشت و رانندگان تا هر زمانی که می‌خواستند بدون پرداخت هزینه، خودروی خود را در محل مورد نظر پارک می‌کردند.

اما اجرای طرح پارکبان، پارک در حاشیه خیابان‌ها را شامل هزینه کرد و اکنون کمتر خیابانی پیدا می‌شود که قسمتی از آن شامل این طرح نباشد. این در حالی است که پارکبان‌ها تعرفه مشخصی در قبال هر ساعت پارک خودرو دارند اما در مناطقی از شهر که پارکبان‌ها حضور ندارند، این تعرفه سلیقه‌ای می‌شود و برخی افراد به صورت غیرقانونی 3 و حتی 5 هزارتومان هم بابت جای پارک از راننده طلب می‌کنند و در صورتی که راننده این هزینه را نپردازد، نمی‌تواند پارک کند. بهتر است در این مورد نظارت بیشتری اعمال شود و در مناطق تفریحی پارکبان‌ها مستقر شوند تا از این نوع سودجویی‌ها جلوگیری شود.

گذرگاهی برای عابران

یکی از تسهیلات که برای تردد عابران در سطح شهر در نظر گرفته می‌شود، نصب پل عابر یا گذرگاه‌های ویژه عابران پیاده است. هرچند در اغلب خیابان‌‌ها و بزرگراه‌ها پل عابر وجود دارد اما در برخی مناطق شهر جای خالی گذرگاه‌ ویژه عابران، احساس می‌شود.

برای مثال در محدوده میدان رسالت عابران برای تردد ناچار به پیاده‌روی در خیابان دور میدان هستند که با توجه به حجم بالای ترافیک در این منطقه،تداخل عابران با خودرو‌ها مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

هرچند در دور میدان قسمتی برای عابران ایجاد شده است اما پاسخگوی نیاز آنها نیست. بهتر است در این مورد چاره‌اندیشی شود تا مشکلات دامنگیر عابران پیاده حل شود.

ویترین پر مصرف

شاید بتوان عنوان پرمصرف‌ترین ویترین فروشنده‌های شهر را به برخی نانوایی‌ها داد. همانطور که در تصویری که محسن محسن برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید بعضی از نانوایی‌ها تعداد زیادی نان را به چهار میخ کشیده و آخر شب آنها را داخل کیسه نان‌خشک‌ها می‌ریزند.

شاید بتوان گفت بعد از مرحله غیرصنعتی بودن پخت نان این حرکت نانوایی‌ها نخستین حرکت در جهت هدر رفتن نان است. به هر حال در سال اصلاح الگوی مصرف بهتر است نانوا‌ها نیز برای صرفه جویی در مصرف نان قدم‌های بلندتری بردارند.

برای نمونه نانوا‌ها می‌توانند برای کاهش دور ریز نان، هنگام پخت از سوخته یا خمیر شدن این ماده غذایی جلوگیری کنند. حال آنکه اغلب ما شاهد پخت نادرست نان در برخی نانوایی‌های شهر هستیم. آنها لبه‌های نان‌هایی چون بربری و لواش را به قدری ضخیم می‌گیرند که خانواده‌ها نیز مجبور به استفاده نکردن آن می‌شوند.

کد خبر 91494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز