سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

معلوم نیست چرا برخی از این شهروندان مدام می‌گویند تعداد خودرو‌هایی که به صورت تک‌سرنشین در خیابان‌ها تردد می‌کنند زیاد است.

حال آنکه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برخی افراد حتی حاضرند جان‌شان را به خطربیندازند تا هیچ خودرویی درشهر به صورت تک‌سرنشین وجود نداشته باشد.

بگذریم که این نوع قانون‌زدگی هم زیاد درست نیست و باید کمی هم برای سلامتی ارزش قائل بود. به هر حال ترافیک نمک خیابان است و در نبود آن چگونه می‌توان بادی به غبغب انداخت و مدام از سیاست‌های ترافیکی مسئولان انتقاد کرد. هر راننده‌ و رهگذری هم که از ترافیک فعلی شکایت داشت سر شب کلاهش را قاضی کند که چندبار در روز خودرو  را با 3 صندلی خالی به این سو و آن‌سوی شهر برده است.

اگر روی اعلام نتیجه را داشت بله تا حدودی حق دارد در زمینه ترافیک چند کلمه‌ای صحبت کند. البته وی هم به احتمال قریب به یقین، راننده مسافربر است و برایش صرف ندارد تک‌سرنشین در شهر تردد کند. به هر حال از قدیم گفتن از ماست که برماست.

برگریزان عابربانک‌ها

به نظر می‌رسد پاییز، برخی عابربانک‌ها را حسابی تحت تاثیر قرار داده و آنها هم همنوا با درختان در حال برگریزان هستند. اگر باور نمی‌کنید می‌توانید به یکی از عابربانک‌هایی که سطل زباله کنارش نیست سری بزنید و انبوه برگه‌های قبض رسید و غیره را اطراف آنها ببینید.

البته خود عابربانک‌ها در این برگریزان نقش عمده‌ای نداشته و این مشتری‌های آنها هستند که رنگ سفید را به برگ‌های رنگارنگ این فصل اضافه کرده‌اند. با این تفاوت که برگ‌ها چنانچه به طور طبیعی  کف خیابان بریزند زباله محسوب نشده، چهره زشتی هم به شهر نمی‌دهند.

حال آنکه برگه‌های عابربانک‌ها حتی در حد 20 یا 30 برگ نیز کف خیابان جلوه خوشی ندارند. به هر حال نبود سطل زباله توجیه مناسبی برای زباله ریختن نیست.

بیمه گزینشی

خدمات بیمه درمانی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که به مردم ارائه می‌شود و در کاهش هزینه‌های درمانی آنها نقش بسزایی دارد. این در حالی است که گاهی نحوه ارائه این خدمات به اندازه‌ای پیچیده می‌شود که بیمار را سرگردان می کند.

برای مثال در موارد اورژانس بیماران ترجیح می‌دهند به بیمارستان‌هایی مراجعه کنند که خدمات بیمه شامل حالشان شود. اما در برخی موارد بیمه، برخی خدمات پزشکی را که در یک مرحله مورد نیاز بیمار است شامل نمی‌شود.

برای مثال در بخش اورژانس تعدادی از بیمارستان‌ها ویزیت پزشک اورژانس شامل بیمه است اما خدماتی مانند تزریق شامل بیمه نمی‌شود. از سوی دیگر داروخانه مربوط به بیمارستان هم خدمات بیمه را ارائه نمی‌کند. این در حالی است که به خصوص برای بیماران اورژانس دشوار است که از پزشک یک بیمارستان استفاده کرده و سپس سراغ داروخانه‌ای بروند که طرف قرار داد با بیمه باشد. بهتر است در این مورد بررسی های بیشتری انجام شود و رفاه حال بیمه شدگان در نظرگرفته شود.

حدس زدن رنگ چراغ

تعداد زیادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر در خصوص مناسب نبودن جای نصب چراغ راهنما بر سر برخی چهارراه‌ها و تقاطع‌ها انتقاد کرده‌اند. به گفته این شهروندان مدت بسیار زیادی است که در تقاطع خیابان خرمشهر و سهروردی شمالی یکی از چراغ‌های راهنما حذف شده و این امر مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد کرده است.

به گفته آنها با وجود اینکه در این 3 راهی در گذشته چراغ راهنما در محل مناسبی برای خودرو‌هایی که از خیابان خرمشهر قصد ورود به سهروردی را داشتند، وجود داشت اما اکنون این چراغ که در روبه‌روی آنها بوده حذف شده و خودرو‌هایی که پشت خط‌کشی عابر پیاده می‌ایستند، نمی‌توانند چراغ بالای سرشان را ببینند و با توجه به بوق ممتد خودرو‌های پشت‌سر متوجه سبز شدن چراغ می‌شوند. بهتر است هرچه سریع‌تر به منظور نصب چراغ راهنما در محل مناسب برای رانندگان اقدام شود.

کد خبر 91010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز