همشهری آنلاین: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به ویژه آن بخش از سخنان ایشان که در آن نسبت به توطئه‌های غرب علیه ملت ایران هشدار دادند، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات و رسانه‌های عربی منطقه داشته است.

به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات  با انتشار گوشه‌هایی از سخنان حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به بازتاب سخنان ایشان به ویژه توطئه‌های دشمنان  اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: «دشمنان در کمین انقلاب اسلامی هستند در مقطع فعلی دشمن با یک جنگ روانی که جنگ نرم نامیده می‌شود به مقابله با نظام اسلامی آمده که مقابله با آن نیازمند هوشیاری و درک توطئه‌های آنان است».

الحیات همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: « اظهارات و اقدامات تفرقه افکنانه برخی افراد ناشی از غفلت و جهالت است باید هرآنچه که امکان‌پذیر است در جهت حفظ و تقویت وحدت مذهبی و وحدت قومی، تلاش شود».

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط  نیز با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای هوشیاری در مقابله با توطئه‌های آمریکا و انگلیس به نقل از ایشان نوشت: « دولت انگلیس با کارنامه دویست ساله سر تا پا سیاه خود در قبال ایران و همچنین دولت آمریکا، و برخی دولت‌های دیگر از اقدامات برخی افراد تمجید می‌کنند و می‌گویند ما طرفدار ملت ایران هستیم».
این روزنامه همچنین نوشت: « نباید توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف در میان ما را نادیده بگیرم».

روزنامه الوسط  بحرین نیز با پوشش بخش مربوط به هشدار رهبری نسبت به توطئه‌های دشمنان نوشت: «انگلیس و آمریکا از حوادث بوجود آمده پس از انتخاب مجدد محمود  احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران راضی بودند».

پایگاه خبری  العراق للجمیع  نیز نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای در جمع اعضای مجلس خبرگان تأکید کرد که ایرانی‌ها باید نسبت به توطئه‌های آمریکا و انگلیس هوشیار باشند.

این پایگاه خبری به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: « احتمال جنگ نظامی در شرایط کنونی بسیار ضعیف است و در مقطع فعلی دشمن با یک جنگ روانی که جنگ نرم نامیده می‌شود به مقابله با نظام اسلامی آمده و در این جنگ هدف اصلی دشمن تبدیل نقاط قوت و فرصت‌های نظام به نقاط ضعف و تهدیدها است».

پایگاه خبری القناة  نیز با اشاره به بخش مربوط به جنگ روانی دشمن در سخنان مقام معظم رهبری نوشت که نباید خطوط اصلی دشمن برای توطئه و ایجاد تفرقه نادیده گرفته شود.

روزنامه کویتی القبس  نیز نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به توطئه‌ غرب علیه جمهوری اسلامی هشدار داد اما احتمال ایجاد جنگ نظامی را بسیار ضعیف دانست.

خبرگزاری کویت کونا  نیز با انتشار بخشی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای نخبگان را به وحدت فراخواند و گفت که دفاع از کشور در برابر توطئه‌های دشمنان وظیفه همگان است.

روزنامه لبنانی المستقبل  نیز نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای وقوع جنگ نظامی را در شرایط کنونی بسیار بعید دانست.

این روزنامه همچنین نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای در نشست با اعضای مجلس خبرگان رهبری غرب را به دست داشتن در ناآرامی‌ها اخیر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، متهم کرد.

المستقبل به نقل از ایشان نوشت: «دشمن این بار با جنگ روانی برای رویاروئی با جمهوری اسلامی آمده است، نباید توطئه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه را نادیده بگیریم.»

سخنان رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان همچنین در روزنامه‌ لبنانی الاخبار، الوقت بحرین، الجریده و الرای کویت و شبکه‌های تلویزیونی الجزیره، المنار و العربیه بازتاب گسترده‌ای داشته است.

خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه آن بخش از سخنان رهبری را که از توطئه مشترک غرب علیه ایران هشدار دادند، تیتر خبر و گزارش خود برگزیدند.

کد خبر 91172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز