همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه 14 آبان در دیدار شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیئت همراه، روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر را یک روابط نمونه در منطقه خلیج فارس خواندند و تاکید کردند:

منطقه خلیج فارس، باید با همکاری کشورهای این منطقه، به منطقه‌ای امن و آباد و محلی برای همکاری تبدیل شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بیگانگان برای محقق نشدن این موضوع افزودند:

همه کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا خواسته بیگانگان عملی نشود.

ایشان با قدردانی از مواضع دولت و امیر قطر در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه و مسائل بعد از آن، خاطرنشان کردند: در قضیه لبنان و غزه انتظار این بود که دولت‌های عربی به لحاظ اسلام، عربیت و دفاع جوانان مومن لبنان و غزه از حق، در کنار آنها بایستند، متاسفانه برخی دولت‌های عربی موضع خوبی نگرفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رابطه سیاسی ممتاز ایران و قطر و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در بسیاری از مسائل تاکید کردند: در روابط اقتصادی نیز باید تلاش بیشتری شود تا سطح همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

ایشان با ابراز خرسندی از گسترش روزافزون روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر افزودند: یکی از چندین دلیل ارتباط نزدیک دو کشور، وجود دشمنان مشترک برای امت اسلامی و مردم منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دشمنان با به حاشیه کشاندن مسائل اصلی، موضوعات غیرحقیقی را به عنوان مسائل اصلی مطرح و با تاکتیکی خاص، به نوبت، به سراغ کشورهای اسلامی می‌روند، بنابراین همه کشورهای منطقه باید این موضوع را عمیقاً درک کنند و همکاری‌های خود را افزایش دهند.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مسائل اسلامی- عربی، به ویژه موضوع فلسطین قدردانی کرد.

امیر قطر با اشاره به پیوندهای تاریخی ایران و قطر، و دیدگاه‌های مشترک دو کشور در بسیاری از مسائل افزود: همه کشورهای منطقه باید با مقاومت در مقابل اختلاف       افکنی‌هایی که از خارج تحمیل می‌شود، زمینه ثبات، امنیت و همکاری بیشتری را در این منطقه فراهم کنند.

وی با اشاره به مذاکرات خود با رئیس جمهور ایران، اظهار امیدواری کرد: روابط ایران و قطر به ویژه در عرصه مسائل اقتصادی شتاب بیشتری بگیرد

کد خبر 94530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز