همشهری آنلاین: مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش سخنانی ایراد فرمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، صبح امروز در مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی، افسران جوان و جوانان پرشور و مؤمن بخشهای مختلف کشور را پیشگامان حرکت به سمت دنیایی سرشار صلح و عدالت و دوستی خواندند و تأکید کردند: زورگویان جهانی در اجرای «پروژه ایران هراسی» ناکام خواهند ماند چرا که اقتدار ملی جمهوری اسلامی، نه تنها تهدیدی برای ملتها نیست بلکه الگویی برای پیشرفت و عزت و افتخار ملتها به شمار می‌آید.

در ابتدای ورود فرمانده کل قوا به میدان صبحگاه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در نوشهر، سرود ملی جمهوری اسلامی نواخته شد.

ایشان همچنین در مقابل یادمان شهدا، برای شهیدان سرافراز میهن اسلامی بویژه شهیدان دلاور نیروی دریایی علو درجات مسئلت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای سپس از نیروهای مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.

فرمانده کل قوا در این مراسم، تأثیر تعیین کننده نیروهای مسلح در حفظ امنیت ایرانِ بزرگ و آمادگی این نیروها را برای ایثار جان خود در راه دفاع از نظام و کشور، عوامل اساسی اهمیت فراوان و احترام شایسته‌ای خواندند که ملت و نظام برای نیروهای مسلح قائلند.

ایشان، جوانان برومند دانشگاههای افسری ارتش را از پایه‌های مستحکم اقتدار جمهوری اسلامی ایران برشمردند و با اشاره به ضرورت افزایش روزافزون قدرت کشور در دنیای پرکشمکش کنونی افزودند: نیروهای مسلح خط مقدم و نشانه آشکار اقتدار ملت ایرانند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دستیابی به اقتدار حقیقی را حق و وظیفه هر ملت دانستند و افزودند: ایمان به خدا، عنصر اصلی اقتدار حقیقی است که در پرتو آن، «عزم و اراده و معنویت» و پیشرفت «علمی - سیاسی و اقتصادی» نیز بوجود می‌آید.

فرمانده کل قوا، شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را در مقابله با «جوانان مؤمن لبنان و مردم با ایمان غزه» و ناکامی امریکا در جنگ با مردم عراق و افغانستان را، دلایل محکمی برای اثبات ناکارآمدی اقتدار متکی بر «سلاح و زور و پول» خواندند و تأکید کردند: سقوط، سرنوشت اجتناب ناپذیر زورگویانی است که خواسته‌های خود را بر ملتها تحمیل می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، با اشاره به اذعان دشمنان ملت ایران به اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: هدف اصلی بیگانگان از اعتراف به اقتدار ملت ایران، پیشبرد پروژه ایران هراسی در منطقه و جهان است.

ایشان، پیشرفتهای دفاعی ایران را غیرقابل مقایسه با 30 سال پیش خواندند و خطاب به افسران جوان نیروهای مسلح گفتند: عزیزان من! قله پرافتخاری که امروز شما در آن قرار دارید، سی سال پیش، حتی در خوشبینانه ترین نگرشها، قابل پیش‌بینی نبود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، پیشرفت علمی – پیشرفت تسلیحاتی – خودباوری – اعتماد به نفس ملی و انسجام و افتخار، در بخشهای مختلف را از نشانه‌های اقتدار جمهوری اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته دشمن قادر نیست این واقعیات را انکار کند اما هدف اصلی او از اشاره به این حقایق، ترساندن ملتها و کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده کل قوا تأکید کردند: اقتدار عظیم جمهوری اسلامی، رزمایشها، موشکها و امکانات پیشرفته دفاعی ایران، برای همسایگان ما و هیچ یک از ملتهای جهان تهدید نیست بلکه در حقیقت فرصتی است که راه پیشرفت و افتخار را به آنها نشان می‌دهد و به آنها می‌آموزد که عزت و اقتدار با وابستگی به امریکا و خریدهای بی‌پایان تسلیحاتی به دست نمی‌آید بلکه متکی بر ایمان، اعتماد به نفس و جوشش از درون است.

رهبر انقلاب اسلامی، آینده جهان را متعلق به ملتهای مؤمن دانستند و خاطرنشان کردند: در پرتو عزم و اراده پولادین و اهداف درست ملتهای مؤمن و استقلال طلب، جهانی عاری از تجاوز و تعدی بوجود خواهد آمد که در آن از مسابقه تسلیحاتی یا مسابقه وحشت خبری نخواهد بود.

ایشان جوانان ایران اسلامی را پیشگامان ایجاد چنین جهانی برشمردند و افزودند: «صلح و سعادت و عدالت»، پیام نو و روشن ملت ایران برای همه ملتها است و جوانان پرشور این سرزمین بزرگ، برای تحقق این پیام باید با همه ظرفیتهای وجودی خود در میدان تلاش و پیشرفت، حاضر باشند.

فرمانده کل قوا، در بخش دیگری از سخنانشان حضور در صف مقدم دفاع از کشور و خدمت به ملت را «امتیاز و افتخار بزرگ» نیروهای مسلح خواندند و به آنها توصیه کردند: پژوهش و علم آموزی را جدی بگیرید و روزبروز امتیازات برجسته و افتخارات مثال‌زدنی خود را افزایش دهید.

فرمانده کل قوا، نیروی دریایی را یک نیروی راهبردی برشمردند و با اشاره به فرماندهی خوب و ظرفیتهای فراوان این نیرو برای پیشرفت بیشتر، استمرار افزایش توانمندیهای نیروی دریایی را مورد تأکید قرار دادند.

ایشان، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، را فرزندان خانواده بزرگ ملت ایران خواندند و استمرار همدلی و وحدت و مهربانی مجموعه نیروهای مسلح را ضروری دانستند.

در ادامه مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش، دانشجویان جدید، در دفاع از اسلام و انقلاب و مرزهای ایران عزیز سوگند مشترک یاد کردند.

سپس جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، فرماندهان نمونه و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای ارتش، هدایا، جوایز، و سردوشی خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.

در این مراسم همچنین امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن خیرمقدم به فرمانده کل قوا اعلام کرد دانشگاههای نیروهای مسلح، کانونهای معنویت، تعهد، دانش و کارآمدی نظامی بشمار می‌روند و افسران جوان مظهر نظم، انضباط، تخصص، ابتکار و اقتدار هستند.

در ادامه مراسم، دریادار دوم جعفری تهرانی، فرمانده دانشگاه علوم دریایی، گزارشی از روند ارتقای «دانش تخصصی و کارآمدی نظامی» و تعمیق معنویت دانشجویان دانشگاه علوم دریایی بیان کرد.

قرائت خطابه دانشجویان قدیم و جدید، اعطای پرچم دانشگاه به نماینده دانشجویان جدید، اجرای سرود افتخار ایران بصورت همخوانی و تمرین میدانی از دیگر برنامه‌های دانشجویان افسری در سومین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای ارتش بود.

در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

کد خبر 92193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز