دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

گویا این اواخر راننده‌هایی که مثل کارتو‌ن‌های قدیمی ابر بالای سرشان به جای پول و ثروت، پر از جای پارک است حسابی خیابان‌ها را چپ‌‌چین کرده‌اند و برای باقی شهروندان جایی باقی نمانده است.

البته همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد جای پارک خالی تبدیل به آرزویی بزرگ برای راننده‌های پایتخت شده است. با وجود این، چنین معضلی مجوزی برای توقف در محدوده‌های ممنوع نمی‌شود، علاوه براینکه  راه رهگذران نیز به وسیله آن گرفته شود.

همانطور که در عکسی که حسین تهرانی برای ما ارسال کرده، چپ‌چین کردن این خیابان و  پارک خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها در سمت چپ خیابان علاوه بر باریک کردن مسیر، منجر به بسته شدن راه رهگذران نیز شده است.

درکنار پدیده چپ‌چین کردن خیابان گاهی نیز راننده‌ها، خودرو‌ها را در وسط خیابان پارک کرده و آن را وسط‌چین می‌کنند که این مورد نیز مشکلات خاص خود را دارد.

پارکینگ از ما بهترون

این روز‌ها فقط برخی خودرو‌های خاص می‌توانند در پیاده‌رو پارک کنند و باقی خودرو‌ها فقط می‌توانند با حسرت به این پارک نگاه کنند. مشکل چنین حرکاتی این است که رانند‌ه‌های دیگر به راحتی از این موضوع الگوبرداری کرده و کاری را که بازرسان و مجریان قانون برای خود مجاز می‌دانند آنها برای انجامش شکی به خود راه نمی‌دهند.

راننده‌هایی که برای اجرای قانون انگیزه‌ای جز جریمه نشدن ندارند با خود می‌گویند این جای پارک از ما بهترون است و بنابراین دور از چشم پلیس حتما باید یک ناخنکی به آن زد.

به طور حتم چنانچه شهروندان اجرای دقیق قانون را توسط خود مجریان قانون مشاهده کنند برای پیروی از آن انگیزه بیشتری خواهند داشت. حال آنکه در همین صفحه تا پشت خط‌های قرمز تلاش شده تا تصاویری از تخلف‌های خود بازرسان و غیره به نمایش گذاشته شود.

صف طویل نام‌نویسی

در حال حاضر یادگیری یک زبان خارجی به خصوص زبان انگلیسی یکی از دغدغه‌های ‌دانش‌آموزان و والدین آنهاست و به همین دلیل مراکز آموزش زبان با مشتریان زیادی مواجه هستند. این در حالی است که برخی مراکز آموزش زبان که شناخته‌تر بوده و کیفیت آموزشی آنها به اثبات رسیده است، مانند مطب پزشکان وقت‌های 6 ماهه و حتی یک‌ ساله برای ثبت‌نام دانش‌آموزان تعیین می‌کنند.

این در حالی است که این مراکز آموزشی پرطرفدار می‌توانند مشکل کمبود ظرفیتشان را با افزایش شعبه‌ها حل کنند. در این صورت متقاضیان می‌توانند در شعب مختلف این مراکز آموزشی که زیر نظر مرکز اصلی مدیریت می‌شود با دردسر کمتری ثبت‌نام کنند و طول زمانی را که در نوبت ثبت‌نام می‌مانند، کاهش دهند.

در حال حاضر برخی مراکز آموزش زبان با آموزش و به کارگیری استادان جدید و نیز افتتاح شعبه‌های مختلف، ظرفیت خود را برای پذیرش زبان‌آموزان افزایش داده اند.

پیش به سوی پاییز

در حالی که تابستان آخرین نفس‌هایش را می‌کشد، باید برای استقبال از فصل جدید آماده بود. از این پس شرایط آب و هوایی الگوی مشخصی ندارد و در حالی که ممکن است صبح با هوای آفتابی و گرم شروع شود، احتمالا اواخر وقت بارش یک باران سیل‌آسا شما را غافلگیر خواهد کرد.

پس برای اینکه از غافلگیر شدن خودتان و استقبال از سرماخوردگی جلوگیری کنید، یک لباس مناسب به همراه داشته باشید تا در صورت افت ناگهانی دما آن را بپوشید. از سوی دیگر همراه داشتن یک چتر هم از توصیه‌های همیشگی هوای پاییز است؛

چون حتی امکان دارد هواشناسی روزی را آفتابی پیش‌بینی کرده باشد، اما در حالی که منتظر تاکسی ایستاده‌اید سراپا از بارانی که بی‌وقفه می‌بارد، خیس شوید. البته عکس این قضیه هم صادق است و در صورتی که با لباس خیلی گرم از خانه خارج شوید، ممکن است هوایی کاملا آفتابی و گرم شما را غافلگیر کند؛ پس بهترین روش به همراه داشتن یک لباس اضافی مانند ژاکت است.

کد خبر 90915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز