دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه بورس: پس از فرازو‌نشیب‌های گوناگون برای عرضه سهام شرکت‌های بیمه در بورس، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد سهام نخستین شرکت بیمه هفته آینده در بورس تهران عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری، قرار بود سهام شرکت بیمه البرز تا پایان شهریور ماه در بورس عرضه شود اما پس از آنکه بورس تهران اعلام کرد اطلاعات مالی این شرکت برای عرضه در بورس تهران کامل نیست و این شرکت نیاز به شفاف‌سازی‌ بیشتری دارد، برنامه واگذاری سهام این شرکت به تعویق افتاد و در تازه‌ترین رویداد قرار است سهام این شرکت هفته آینده برای نخستین بار در بورس عرضه شود. همچنین قرار است به فاصله چند روز پس از عرضه سهام بیمه البرز، سهام بیمه دانا نیز در بورس عرضه شود.

پیش از این سازمان خصوصی‌سازی‌ در اختلافی آشکار با بورس تهران اصرار داشت، سهام بیمه البرز را 2هفته پیش در بورس عرضه کند، اما هیأت پذیرش بورس اوراق بهادار در این مدت تشکیل جلسه داد و از پذیرش این شرکت به‌دلیل 23 مورد ابهام در گزارش‌های مالی این شرکت خودداری کرد.

بورس تهران اعلام کرد تا زمان رفع ابهام‌های موجود، سهام این شرکت در بورس عرضه نمی‌شود؛ به همین دلیل سازمان خصوصی‌سازی‌ و مسئولان شرکت بیمه البرز دست به کار شدند تا اطلاعات کافی به بورس بدهند.

بر همین اساس در تازه‌ترین خبر به‌نظر می‌رسد مراحل تکمیل اطلاعات این شرکت بیمه در حال نهایی‌شدن است و سهام این شرکت هفته آینده آماده عرضه در بورس است. در همین زمینه معاون سازمان خصوص‌سازی‌ به ایسنا گفت: شرکت بیمه البرز تبدیل به سهامی عام شده و در اداره ثبت شرکت‌ها نیز به ثبت رسیده است؛

ضمن اینکه بودجه حسابرسی آن نیز اواخر هفته گذشته به بورس ارسال و کلیه مدارک لازم تکمیل و به همین دلیل نام این شرکت در بورس درج شد. اسماعیل غلامی افزود: این شرکت برای ورود به بورس آمادگی کامل دارد ولی شرکت بورس، اطلاعاتی را از داخل خود شرکت می‌خواهد؛ با این حال امروز سه‌شنبه جلسه هیأت پذیرش بورس برگزار و پذیرش بیمه البرز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظر شرکت بورس پذیرش و عرضه بیمه البرز بعد از عید سعید فطر بود عنوان کرد: بعد از پذیرش بیمه البرز، هفته آینده سهام این شرکت به‌عنوان نخستین بیمه دولتی در بورس عرضه می‌شود. معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ اظهار کرد: به فاصله 3تا 4 روز از عرضه بیمه البرز سهام بیمه دانا نیز در بورس عرضه می‌شود؛ گرچه برنامه این بود که بیمه آسیا به‌عنوان دومین بیمه وارد بورس شود.

پیش‌بینی سود و زیان

شرکت بیمه البرز سود هر سهم خود برای سال 88 را 812ریال و سود خالص پس از کسر مالیات را 210 هزار و 997 میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

ترکیب صاحبان سهام شرکت بیمه البرز نشان می‌دهد که در حال حاضر80 درصد از سهام این شرکت متعلق به دولت، 6/11درصد سازمان تامین اجتماعی، 4 درصد سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، 4/3درصد صندوق بازنشستگی کشوری و یک درصد صندوق ذخیره فرهنگیان است.

درخواست بیمه البرز روی میز هیأت پذیرش بورس

معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: بار دیگر درخواست پذیرش بیمه البرز،  امروز سه‌شنبه در هیات پذیرش بررسی می‌شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه محمدرضا رستمی با اشاره به اینکه بیمه البرز موفق به احراز شرایط 23 گانه بورس شده است،  اظهار داشت: عرضه اولیه این شرکت هفته آینده انجام می‌شود.

وی گفت: شرکت بورس طبق دستورالعمل پذیرش، ظرف 5 روز پس از تصویب درخواست پذیرش می‌تواند عرضه اولیه شرکت‌ها را انجام دهد.

کد خبر 90895

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز