جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه بورس: سازمان خصوصی سازی و مسئولان وزارت نفت از اجرای برنامه واگذاری 2شرکت بزرگ در حوزه صنایع گاز و پتروشیمی در بورس تهران خبردادند

مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی با تایید برنامه عرضه سهام 2هلدینگ گاز و پتروشیمی طی سال جاری در بورس گفت: براساس مصوبه هفته گذشته هیأت دولت 40درصد از سهام این دو هلدینگ به سهام عدالت اختصاص یافته است.

واگذاری شرکت هلدینگ گاز قبلاً در گروه دوم شرکت‌های مشمول واگذاری تصویب شده بود.به این ترتیب همه شرکت‌های زیر مجموعه شرکت گاز از جمله پالایشگاه‌های گاز و شرکت‌های خدماتی در قالب هلدینگ گاز واگذار خواهند شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تخصیص 40درصد از سهام این شرکت به سبد سهام عدالت تاکید کرد: برای واگذاری و عرضه سهام هلدینگ گاز در بورس باید آماده‌سازی لازم صورت گرفته و مراحلی چون برگزاری مجمع برای تغییر اساسنامه و اصلاح صورت‌های مالی، ساختار نیروی انسانی و تبدیل شدن به سهام عام طی شود و سپس مورد پذیرش بورس قرار گیرد.

عقدایی در برابر این سؤال که بورسی شدن این شرکت چه زمانی و ارزش آن چه میزان خواهد بود، پاسخ داد: برنامه سازمان خصوصی‌سازی این است که تا پایان سال جاری هلدینگ گاز وارد بورس شود.

ارزش  این شرکت حدود 10 هزار میلیارد تومان است اما ارزشیابی آن نیاز به بررسی دارد. او درباره واگذاری هلدینگ پتروشیمی نیز توضیح داد: با توجه به اختصاص 40 درصد این شرکت‌ به سبد سهام عدالت، مقرر شده شرکت‌های پتروشیمی دیگر به صورت مجزا واگذار نشده بلکه در قالب این هلدینگ درآیند.

وی ارزش این شرکت را نیز حدود 15هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تعداد و جزئیات شرکت‌های حاضر در هلدینگ پتروشیمی مشخص شده و تا یک هفته آینده نهایی خواهد شد.

مصوبه هیات دولت

با موافقت هیات دولت، سهام شرکت ملی گاز ایران در قالب هلدینگ در بورس عرضه خواهد شد. به گزارش مهر، ابراهیم رئیسی رئیس امور مجامع شرکت ملی گاز ایران از واگذاری سهام  شرکت به صورت هلدینگ در بورس خبر داد و گفت: پس از 2سال مذاکره و گزارش‌های کارشناسی ارائه شده به سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی و همچنین تشکیل جلسات متعدد، هیأت وزیران با فروش بخشی از سهام شرکت ملی گاز ایران از طریق بورس موافقت کرد.

واگذاری 40 درصد سهام

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران  از واگذاری 40 درصد از سهام این شرکت و 44شرکت زیرمجموعه آن در قالب هلدینگ خبر داد.

به گزارش شانا، عزیرالله رمضانی در جمع خبرنگاران گفت: این واگذاری در قالب سهام عدالت خواهد بود و طبق آخرین تصمیماتی که در هیأت وزیران گرفته شده قرار است 40درصد آن در قالب هلدینگ واگذار شده و 60درصد آن در اختیار دولت باقی بماند.

کد خبر 87235

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز