چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: برنامه‌های شرکت گوگل برای Your Domain یک جز جدید را به همراه دارد، ورود یک صفحه وب که سازمان‌ها می‌توانند همانند یک نقطه مرکزی برای کاربران مورد استفاده قرار دهند

تا آنان به این مجموعه از برنامه‌های میزبانی دسترسی یابند. با عرضه این برنامه‌ها در ماه آگوست برنامه‌های گوگل برای Your Domain، مجموعه‌ای از همکاری مبتنی بر مرورگر و برنامه‌های ارتباطی برای سازمان‌ها است تا کارمندانشان از آدرس اینترنتی و خود شرکت، استفاده کنند.

گوگل درصدد است تا گزینه صفحه Start را اضافه کند، گزینه‌ای که در تکنولوژی و اینترفیس کاربر بر اساس سرویس Personalized home page که گوگل به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد، است.

صفحه Start به پکیج سازمان‌ها اجازه پیوستن به سرویس‌های گوگل Apps و سایر محتویات مناسب را به جهت اینکه می‌خواهند کاربرانشان به اطلاعاتی مثل آب و هوا، اخبار و RSS یا Really Simple Syndication دسترسی یابند اهدا می‌کند.

طراحی صفحه Start که می‌تواند از طریق اینترفیس‌های قابل کلیک در دسترس باشد، جایگزین دینامیکی است که نسبت به صفحات خانگی استاتیک که به روزرسانی آنها مشکل‌تر است، بهتر و ساده‌تر به روزرسانی می‌شوند.

با این ویژگی‌ جدید، گوگل به تقویت این مجموعه می‌پردازد، مجموعه‌ای که یکی از چندین راهکارهای نرم‌افزاری است که شرکت برای سازمان‌‌ها در اختیار دارد. سایر ویژگی‌ها عبارتند از، Google Analytics سرویس میزبان برای استفاده و بازدید وب سایت‌ها و Google Docs & SpreadSheets که شامل پردازش میزبانی ورود و برنامه‌های صفحه گسترده است.

اخیراً گوگل، شرکت Jot Spot را که سرویس دهنده میزبانی WiKi است، خریداری کرده است.مدیران اجرایی گوگل درباره نیت خود مبنی بر نقش شرکت در بازار برنامه‌های میزبانی برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها عقیده روشنی دارند، نمونه‌ای که افراد زیادی آن را به عنوان تهدید بزرگی بر نمونه‌ نرم‌افزار بسته‌بندی شده‌ای که مایکروسافت امپراتوری آن را عرضه کرده است، می‌دانند.

این هفته در Web 2.0 Summit که اخیراً در شهر سانفرانسیسکو منعقد شد، Eric Schmidt مدیر ارشد اجرایی گوگل دوباره از این نرم‌افزار به عنوان نمونه سرویسی که کاربران بطور جزیی از طریق اینترنت به برنامه‌ها دسترسی می‌یابند، دفاع نمود. برنامه‌های میزبانی نیرومند‌تر، معتبرتر و ساده‌تر نگهداری می‌شوند.

همچنین در نمونه میزبانی، جستجوی داده در میان برنامه‌ها و اسناد مشترک آسان‌تر است. برای مثال کاربران بلاگر گوگل نسبت به مسائل کارایی بلاگ معروف و سرویس Authoring در هفته‌های اخیر شکایت کرده‌اند، همچنین GoogleAnalytics پس از اینکه گوگل این سرویس را به صورت رایگان در نوامبر ارائه داد، دچار مشکلات کارایی شده است.

گوگل بعد از اینکه قادر به تثبیت سرویس‌برای یک هفته نشد، موقتا ثبت‌نام‌های جدید را برای Analytics مسدود کرد.مجموعه Google Apps برای Your Domain شامل سرویس پست الکترونیک Gmail Web، پیغام آنی Google Talk و سرویس چت صوتی، Google Calendar سرویس زمانبندی و Google page creator سرویس طراحی صفحه است.

Google Apps برای your Domain رایگان است، اما گوگل این را به صورت نسخه‌ای بر اساس هزینه پیش پرداخت برای شرکت‌های بزرگتر با نیازهای بیشتر، آماده می‌کند.

کد خبر 9083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز