شنبه ۲ دی ۱۳۸۵ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین-سید محمد تقی رسولی: شرکت گوگل در ادامه ارائه سرویس‌های جدید به کاربران سرویس ثبت دامنه اینترنتی نیز ارائه خواهد کرد.

این سرویس که با همکاری مشترک گوگل و شرکتهای GoDaddy.com  و eNom راه اندازی شده است ، تنها قابلیت ثبت دامنه‌های با پسوند com - .net -.biz-.info. را خواهد داشت.

این سرویس گوگل که سالیانه 10 دلار هزینه در بر خواهد داشت ، سرویس‌های رایگانی را نیز برای خریداران داراست . افرادی که اقدام به ثبت دامنه در گوگل کنند به صورت رایگان می‌توانند از پست الکترونیک ، مسنجر و تقویم کاری شرکت گوگل استفاده کنند.

شرکت‌های GoDaddy.com  و eNom از شرکت‌های قدیمی و فعال در زمینه ثبت دامنه اینترنتی هستند که عموم سایت‌های با پسوند .com   و .net   توسط این شرکت‌ها ثبت می‌شوند.

همچنین گوگل خاطر نشان کرده که دامنه‌های ثبت شده توسط این شرکت ، هیچگونه منافاتی با سرویس‌های مایکروسافت، AOL و یاهو نداشته است و کاربران می‌توانند به راحتی از این سرویس‌ها  استفاده کنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ثبت دامنه اینترنتی در جهان عموما توسط شرکت‌های آمریکایی انجام شده و بالغ بر 250 پسوند مختلف اینترنتی ثبت شده است که گوگل تنها توانایی ثبت 4 مورد از آنها را دارد.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 11595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز