دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: گروهی که محصولات Wi-Fi را مورد تائید قرار می‌دهند در نظر دارند تا با کاهش کار قفل نمودن LANهای بی‌سیم، ایمنی بیشتری را برای این LANها ارائه دهند.

WI-Fi Alliance در نمایشگاه بین المللی  (International Consumer Electronics show) مشخصات WPS یا Wi-Fi Protected Setup خود را معرفی می‌کند، این مشخصات با پردازش آسان‌تر برای قرار گرفتن بر LAN بی‌سیم ایمن ارائه می‌شوند.

هر چند که این گروه به چند ماه زمان نیاز دارد تا محصولات مصرف‌کننده برای عرضه به فروشگاه‌ها برسند، نخستین دیوایس‌های تحت WPS خود را نیز معرفی خواهد کرد.

فرانک هانزلیک مدیر Wi-Fi Alliance اعلام کرد، ایمنی Wi-Fi از زمانی‌که کاربران خانگی نخستین LANهای بی‌سیم را از چند سال پیش در اختیار گرفتند، بسیار توسعه یافته است، اما اکثر مصرف‌کنندگان هنوز هم به علت اینکه این ابزارهای قابل دسترس نصب بسیار مشکلی دارند، از آنان استفاده نمی‌کنند.

وی‌ افزود، WPS فاصله میان ایمنی شبکه جدید را کاهش می‌دهد. طبق اعلام هانزلیک، اگر چه اینتل، مایکروسافت، بخش Linksys سیسکو و سایر فروشندگانی که به توسعه WPS کمک کرده‌اند، و سیستم‌های امنیتی ساده شده خویش را به فروش می‌رسانند، خواستار تکنولوژی استانداردی هستند که مراحل و دیوایس‌ها را از تمام فروشندگانی که می‌توانند از آنها استفاده کنند، بدست می‌آورند.

سیستم‌های امنیتی LAN بی‌سیم عبارتند از، استاندارد فعلی WPA2 یا Wi-Fi Protected Access2، آمد و رفت کدگذاری شده و احراز هویت کاربر که برای پیشرفت شبکه به آن نیاز است.

در قدیم زمانی‌که مصرف‌کنندگان LANهای‌ بی‌سیم جدید را نصب می‌کردند، مجبور بودند که برای دسترسی به مرحله، نام شبکه و «passphrase» را ارائه دهند، سپس نام را انتخاب نمایند و عبارت کلیدی را در هر دیوایس جدیدی که به شبکه اضافه می‌کنند، وارد کنند.
با WPS بطور خودکار مرحله دسترسی، نام شبکه را ارائه می‌کند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند کلاینت‌ها را در شبکه ایمنی با هر PIN (شماره هویت شخصی) چهار یا هشت رقمی وارد کنند یا دکمه‌های مخصوصی که در مرحله دسترسی و کلاینت ارائه شده‌اند را فشار دهند.

در سال بعد، Wi-Fi Alliance ، محصولات تائید شده‌ای را که در ارتباطات استفاده می‌شوند را تولید می‌کنند، تا کاربران به راحتی نشان یا کارتی را در دیوایس جدید بدست آورند.
کن دلانی تحلیلگر شرکت گارتنر گفت، استاندارد جدید کمک خواهد کرد اما تمام LANهای ایمنی جدید را ارائه نخواهد داد.

وی‌افزود، اکثر مصرف‌کنندگان ایمنی را کنار می‌گذارند چنانکه اکنون این کار را می‌کنند، اما اگر خواهان امنیت هستید، کسب آن بسیار آسان‌تر از پردازش فعلی است.

او ادامه داد، امروزه نصب ایمنی بویژه با دیوایس‌هایی که دارای اینترفیس کامپیوتر نیستند مثل چاپگرها ودوربین‌ها مشکل است. وارد کردن PIN در کلاینت‌هایی که از صفحه نمایش کوچک و pad ورود استفاده می‌کنند، بسیار آسان‌تر از پردازش فعلی خواهد شد.

طبق اعلام آینا سباسشین تحلیلگر Jupiter Research در بررسی که در سال 2006 انجام شد، امنیت بالاترین نگرانی کابران شبکه بی‌سیم بود اما تنها 60 درصد افراد شبکه‌های خود را ایمن کرده‌اند. دلیل اصلی که این کار را انجام ندادند این بود که در مورد تکنولوژی مطئمن نبودند. چنانکه مصرف‌کنندگان دیوایس‌های سرگرمی بیشتری را در LANهای خود اضافه نمایند، نصب ایمنی آسان مهمتر خواهد شد، چون بیشتر کاربران سرگرمی بی‌سیم در مورد استراق سمع نگران هستند.

هانزلیک گفت، اولین محصولات تائید شده بیشتر برای سازندگان طراحی خواهند شد. موج نخست محصولات مصرف‌کننده که لوگو مخصوصی را به علاوه نشان شبکه بی‌سیم استاندارد به همراه خواهند داشت، احتمالاً در اطراف ماه ژوئن بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کد خبر 13968

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز