جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

در جریان یکی از وحشتناک‌ترین ماجراهای جنایی آمریکا، با کشف جسد یک دختر دانشجو در دیوار آزمایشگاه دانشگاه ایوی لیگ، پلیس جنایی منطقه نیوهاون، تکنسین این آ‌زمایشگاه را به اتهام قتل و مخفی کردن جسد دستگیر کرد.

به‌نظر می‌رسد نزاع تکنسین جنایتکار و دانشجوی جوان، به خاطر بدرفتاری با موش‌ها بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، هفته گذشته با ناپدید شدن یک دانشجوی دختر ویتنامی‌الاصل به نام آنن لی تحقیقات پلیسی برای یافتن وی آغاز شد.

این تحقیقات نشان می‌داد که این دختر دانشجوی 24 ساله، بعد از آنکه به محل کار خود در آزمایشگاه دانشگاه ایوی لیگ رفته است هرگز خارج نشده است، به این ترتیب جست و جو برای یافتن راز این ماجرا آغاز شد اما تا 5 روز بعد که جسد این دختر در داخل یکی از دیوارهای آزمایشگاه پیدا شد هیچ کس خبری از وی نداشت.

با پیدا شدن جسد این دختر، تحقیقات برای یافتن عامل جنایت متمرکز شد و در جریان این تحقیقات بود که ماموران جنایی به ریموند کلارک، تکنسین 24 ساله آزمایشگاه مظنون شدند، این مرد جنایتکار در جریان یک پروژه در این آزمایشگاه که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت کار می‌کرد.

با دستگیر شدن این تکنسین وی ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد اما با شواهدی که از طریق دوربین‌های مداربسته به دست آمد وی به‌عنوان مهم‌ترین مظنون دستگیر شد، ضمن آنکه وی تنها کسی بود که می‌توانست بعد از ارتکاب جنایت، جسد را مخفی کند.

با وجود دستگیری این جنایتکار، موضوع این جنایت در آزمایشگاه دانشگاه مشهور ایوی لیگ، لطمه شدیدی به پرستیژ دانشگاه زده است، این دانشگاه یکی از معتبرترین مراکز آموزشی آمریکاست که بسیاری از سیاستمداران مشهور و ستاره‌های هالیوود در آنجا درس خوانده‌اند.

رئیس دانشگاه با افشای راز این جنایت عجیب، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت که مرد جنایتکار از سال 2004 در این آزمایشگاه مشغول به کار بوده است اما هیچ علامتی که نشان دهد  وی ممکن است روزی دست به چنین جنایتی بزند، از خود بروز نداده بود و هیچ سابقه‌ای نداشته است.او افزود که این حادثه هرگز تکرار نخواهد شد و این مسئله نباید باعث ترس و وحشت دانشجویان شود.

در همین حال رئیس پلیس منطقه نیوهاون، با بیان اینکه مسئله جنایت در محل کار و قتل همکاران به‌شدت در حال افزایش است، گفت: این مسئله‌ای نیست که بتوان آن را در سراسر آمریکا تکذیب کرد، ما باید یاد بگیریم که چطور در کنار دیگران کار کنیم.

بنا بر گزارش‌ها، یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های مرد جنایتکار برای قتل همکارش آن بوده است که او به‌شدت از نوع رفتار خانم لی با موش‌های آزمایشگاه عصبانی بوده است، البته انگیزه انتقامجویی عاشقانه نیز به‌عنوان یکی از انگیزه‌های دیگر در قتل این دختر ویتنامی – آمریکایی شناخته شده است.

کد خبر 90730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز