گروه شهری: عاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که خیابان ولیعصر به اتوبوس برقی یا تراموا مجهز می‌شود.

به گزارش مهر، سیدجعفر تشکری‌هاشمی گفت: در مورد سیستم تندرو خیابان ولیعصر تصمیم قطعی گرفته نشده اما به احتمال فراوان از اتوبوس‌های برقی که قابل تبدیل به ترامواست استفاده خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران با مشکل نوع سیستم حمل‌ونقل عمومی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که استفاده از اتوبوس برقی در تهران به فراموشی سپرده شده که این مسئله اصلا به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت برای سیستم‌های حمل‌ونقل در سراسر کشور از یک رویه و آن هم اتوبوس‌هایی با سوخت سی‌ان‌جی استفاده می‌کند، اظهار داشت: این رویه اصلا درست نیست بلکه تهران و شرایط آن به‌عنوان پایتخت از دیگر شهرها متفاوت است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: دولت نباید نسخه واحد برای همه کشور بپیچد و باید به نیاز شهرها در ارائه تسهیلات حمل‌ونقل عمومی توجه کند.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: دولت نباید به این مسائل ورود کند زیرا دخالت در تصدی‌گری‌های جزء کار دولتی‌ها نیست.

معاون شهردار تهران ادامه داد: حاکمیت نباید خودش را درگیر مسائلی از این دست بکند و باید بگذارد که شهرها، شهرداری‌ها و مدیریت‌های محلی متناسب با وضعیت شهر خود تصمیم بگیرند؛ چیزی که هم‌اکنون از آنها سلب شده است.

تشکری‌هاشمی از مسئولان خواست که نوع نگاه خود را برای ساخت و تحویل اتوبوس در تهران عوض و برای ساختن خیابان ولیعصر به‌عنوان یک کریدور گردشگری به مسئولان شهری کمک کنند.

کد خبر 90309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز