مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از استاندارد سازی شبکه معابر شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون آغاز شده و در مناطق مختلف تهران دنبال می‌شود.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: مهندسان ترافیک در حال طراحی و اجرای معابر ایمن و مطمئن هستند که علاوه بر حذف نقاط حادثه خیز، تجهیزات ایمنی علائم هشداردهنده فیزیکی نیز در معابر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات زیادی بر روی معابر تهران صورت گرفته است، اظهار داشت: انواع خط کشی‌های جدید، موانع ترافیکی نوین و علائم خبری پرتابل، از دیگر سیستم‌های حفاظتی مدرن به شمار می‌آیند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ایمن‌سازی حفاظ‌های ایمنی، نصب غلطک‌های ویژه در مکان‌های حادثه‌خیز و کاربرد صفحات ضد خیرگی برای حفاظت از چشم راننده در مقابل نور را از جمله تجهیزات روز جهانی به منظور کاهش تصادفات رانندگی است که در تهران نیز لحاظ می‌شود.

هاشمی تشکری تصریح کرد: وقتی راننده‌ای در یک معبر استاندارد و با علائم و تجهیزات مناسب رانندگی می‌کند، با آرامش خاطر بیشتری مسیر را طی کرده و می‌تواند با سلامتی کامل به مقصد برسد.

وی افزود: استانداردسازی شبکه معابرپایتخت و تجهیز معابر شهری به تجهیزات ایمنی که تأثیر به‌ سزایی در افزایش ایمنی عبور و مرور دارد، با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 179249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز