جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد مبتلا به کمردرد مزمن ممکن است با یک شکل درمانی یوگا‌ تا حدی تسکین پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز یوگا اغلب به عنوان راهی برای تسکین کمردرد و سایر دردهای مزمن بدن تبلیغ می‌شوند،‌ اما کمتر بررسی علمی دقیقی در مورد این ادعاها صورت گرفته است.

 در بررسی اخیر که نتایج آن در جورنال Spine منتشر شده است، پژوهشگران 90 فرد بزرگسالان (با میانگین سنی 48 سال) مبتلا به کمردرد مزمن را با دو گروه تقسیم کردند، گروهی درمان معمول کمردرد دریافت کردند و گروهی دیگر شش ماه به کلاس‌ها یوگا سبک لاینگار رفتند.

 لاینگار شکلی از یوگا است که قرارگیری درست وضعیت بدن تاکید می‌کند و از وسائلی مانند بلوک، پتو و دیوار برای کمک به افراد در حفظ موقعیت‌های گوناگون یوگا کمک می‌‌گیرد.

در مجموع پژوهشگران دریافتند که گروه بیمارانی که به کلاس یوگا رفته بودند،‌نه تنها بهبود بیشتری از لحاظ درد و حرکت پیدا کردند، بلکه کاهش بیشتری از لحاظ علائم افسردگی از خود نشان دادند. و این منافع نه تنها به طوری فوری در پایان کلاس شش‌ماه، بلکه شش ماه پس از آن هم ادامه یافت.

 پژوهشگران می‌گویند این یافته‌ها به معنای آن نیست که هر سبکی از یوگا برای مبتلایان به کمردرد مفید است."

 دکتر کیمبلی ویلیامز، از دانشگاه وست ویرجینیا مورگان‌تاون که سرپرست این پژوهش بود، در این باره گفت: "مردم باید توجه داشته باشند که ما یک کلاس درمانی لاینگار استفاده کردیم." [قبل از یوگا]

او یادآور شد که افراد مبتلا به کمردرد هستند که علاقمندند یوگای لاینگار را امتحان کنند،‌ باید یک معلم یوگا دارای مجوز را پیدا کنند، به آنها در اصلاح موقعیت‌های بدنی‌شان مطابق نیازهای‌شان کمک کند. به این معنا که  پیش از شروع کلاس مشکل بدنی‌شان را با او درمیان بگذارند، تا تمرین‌های لازم بر حسب آن طراحی شود. [یوگا برای آرامش!]

کد خبر 90146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز