کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات مردم دنیا است و گفته می‌شود که سالانه حدود ۵۰درصد ساکنان کره زمین یعنی رقمی بیشتر از ۳ میلیارد نفر حداقل یک بار دچار کمردرد می‌شوند.

 ورزش می‌تواند موجب بهبود کمر درد شود اما به شرطی که به‌صورت درست انجام شود. البته برخی از ورزش‌ها می‌توانند کمر درد را بدتر کنند. دانشگاه میشیگان آمریکا با انتشار نتیجه یک تحقیق گسترده ضمن اشاره به اینکه قبل از آغاز هر گونه فعالیت ورزشی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، توصیه‌های زیر را برای ورزش پس از بهبود کمر درد دارد: ورزش‌هایی که صدمه کمتر دارند مانند شنا، راهپیمایی و دوچرخه سواری معمولا برای کمر درد سالم‌تر هستند.

اگر قبل از ورزش گرفتگی عضلات دارید حمام گرم قبل از ورزش کمک‌کننده است. لباس گشاد و راحت بپوشید و کفش ورزشی مناسب استفاده کنید. هر ورزشی که موجب درد می‌شود باید متوقف شود. از ورزش‌های شکم، چرخش لگن، رساندن دست به نوک پا و هر گونه ورزشی که موجب خم شدن کمر به سمت عقب می‌شود خودداری کنید. فوتبال، والیبال و ورزش‌هایی از این قبیل ممنوع است.

از هر گونه فعالیتی که به کمر فشار زیاد وارد می‌کند مانند بلند کردن وزنه‌های سنگین خودداری کنید. متخصصان می‌گویند بیشتر کسانی که به کمردرد دچار می‌شوند یا کارمندانی هستند که مجبورند مدت زیادی پشت میز بنشینند یا رانندگان جاده‌ها هستند که مدت طولانی رانندگی می‌کنند. این نوع کمردردها را می‌توان بدون صرف هزینه‌های سنگین   با تغییر در نحوه فعالیت ، پیشگیری و درمان کرد.

کد خبر 72589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار