همشهری آنلاین: مراسم فارغ التحصیلی دوره بیست و سوم دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی 19 شهریور با حضور رئیس جمهور در محل این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در دوره بیست و سوم 1011 افسر زن و مرد در مقاطع کاردانی و کارشناسی فارغ التحصیل شده که رئیس جمهور در این مراسم به نمایندگان آنان درجه اعطا کرد.

همچنین در این دوره 1126 دانشجوی جدید به دانشگاه علوم انتظامی پیوستند که رئیس جمهور به برخی از آنان سردوشی و سرمچی اهدا کرد.

دکتر احمدی نژاد در این مراسم طراحی و توطئه پیچیده و سنگین دشمنان برای مخدوش کردن چهره ملت ایران را شکست خورده خواند و تصریح کرد: امروز نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیوسته با مردم، در کنار مردم، مهربان با مردم و مشت آهنین در برابر دشمنان هستند.

رئیس جمهور موفقیت‌ها و پیروزی‌های پی در پی ملت ایران را در سی سال اخیر عامل اصلی عصبانیت دشمنان خواند و گفت: ملت ایران در طول تاریخ به ویژه در سی سال اخیر همواره لکه ننگ پشیمانی را بر پیشانی دشمن نشانده است و این بار نیز آنان را از بداخلاقی‌ها و دخالت های اخیر برای ناامن و بی ثبات جلوه دادن جامعه ایران پشیمان خواهد کرد.

دکتر احمدی نژاد افزود: آنان پس از عقب نشینی از مواضع اخیر خود پیغام می دهند       می‌خواهند بداخلاقی‌های خود را جبران کنند و ما امیدواریم در این ادعا صادق باشند و بدانند ملت ایران بزرگوار است و به آنان فرصت جبران خواهد داد و امیدواریم موفق به جبران شوند و صداقت پیشه کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: آنان می‌توانند در راه درست و برپایه اخلاق، ادب، عدالت و احترام به ملت ایران حرکت کنند تا در دایره دوستی این ملت قرار بگیرند اما اگر بخواهند فریب کاری و دغل کاری وزیاده خواهی کنند پاسخ ملت ایران پشیمان کننده خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به رغم خواست دشمنان، ملت ایران هر روز قله‌های جدیدی از اقتدار و عظمت و پیشرفت را فتح می‌کند گفت: این ملت همه توان را برای دفاع از دست آوردهای سی ساله انقلاب اسلامی به میدان آورده و زیباترین صحنه‌ها را برای ساختن کشور خلق کرده وهمه حیثیت مستکبران و خودخواهان و تجاوزطلبان را زیر سوال برده است.

وی تصریح کرد: هرچقدر تصمیمات ملت ایران بزرگتر و درعرصه جهانی تاثیر گذار ترباشد عصبانیت وکینه دشمنان نسبت به این ملت وانقلاب اسلامی تشدید می‌شود و به همین علت می‌بینیم آنان عظمت، شکوه، اتحاد وهمبستگی واز همه مهمتر امنیت پایدارایران اسلامی را نشانه رفته‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به الگوی دموکراسی حقیقی در ایران برای دیگر ملت‌ها گفت‌: در وقایع اخیر چهره مصمم ویکدل ملت ایران به نمایش درآمد و افق جدیدی را پیش روی ملت‌ها قرار داد.

دکتر احمدی نژاد افزود: دشمنان امنیت پایدار و کم نظیر ملت ایران را امروز هدف قرار داده و در شیپورهای تبلیغاتی خود می دمند تا ایران را در دنیا به لحاظ سیاسی و امنیتی ناپایدار جلوه دهند اما خودشان نیزبه خوبی می‌دانند دروغ می‌گویند و این آرزوی تاریخی آنان محقق نخواهد شد و خیال کرده‌اند می‌توانند چهره درخشان وامنیت مستقر ملت ایران را لکه دار کنند.

رئیس جمهور افزود: دشمنان ملت ایران باید از گذشته وتجربه تاریخی خود عبرت بگیرند وبدانند که آنان و سرانگشتان بازیچه دست آنان، بسیار بسیار کوچکتر از آنند که بتوانند امنیت این سرزمین را مخدوش سازند.

وی با قدردانی از تلاش و مجاهدت های نیروی انتظامی گفت: نیروی های امنیتی وانتظامی ما برخاسته از میان مردم و ا نقلابی وخدمتگزارند و با قاطعیت در برابر فاسدان و متجاوزان به حقوق مردم و برهم زنندگان نظم و امنیت خواهند ایستاد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ملت ایران را هوشیارتر و متحد تر از گذشته خواند وگفت: نیروی های انتظامی وامنیتی ما در کنار مردم با اشراف کامل، دلهای ایمانی، اندیشه‌های بلند و بازوان توانمند درخدمت برقراری وتقویت امنیت برای ملت ایران هستند.

دکتر احمدی نژاد هرگونه حرکت مذبوحانه دشمنان را در اراده ملت ایران بی تاثیر خواند وگفت: ملت ایران با پیروی و الگو قرار دادن حضرت امام علی (ع) به دنبال تحقق جامعه علوی ومهدوی است و در ایستادگی در برابر دشمنان لحظه ای تردید به خود راه نمی‌دهد وعزم ملت در این زمینه راسخ است و بدخواهان آب درهاون می‌کوبند.

رئیس جمهور گفت: آینده از آن ملت ایران وآرمان‌های بلند این ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین به شماری از ا ستادان، مدیران، فرماندهان و دانشجویان برتر وممتاز دانشگاه علوم انتظامی لوح سپاس وجایزه داد و مقامات این دانشگاه نیز تندیس یاد بود دوره بیست وسوم آموزشی علوم انتظامی را به رئیس جمهور اهدا کردند.

دکتر احمدی نژاد هنگام ورود به میدان برگزاری مراسم ابتدا با حضور در محل یادمان شهدا به مقام شامخ آنان احترام کرد وسپس از یگان‌های نمونه حاضر در میدان سان دید.

در این مراسم سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی گفت: آموزش علمی وعملی و توسعه دانش حرفه‌ای پلیس در دستورکار دانشگاه علوم انتظامی قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین خواستار بازتعریف شدن امنیت وبازنگری در رویکردهای امنیتی از طریق ایجاد امنیت نرم افزاری با اتکا به اعتماد سازی و اقناع افکار عمومی شد وگفت: شرط تحقق امنیت و تحکیم نظم و انضباط اجتماعی قانون گرایی، تعامل با مردم و همکاری وهمدلی همه نهادها است.

همچنین سردار محمد رفیع رفیعی نیا فرمانده دانشگاه علوم ا نتظامی اقدامات وفعالیت‌های این دانشگاه را در سه بخش آموزشی و پژوهشی، تربیتی وورزشی و زیربنایی تشریح کرد و گفت: تولید دانش های نوین انتظامی وپلیسی از رویکردهای اساسی دانشگاه علوم انتظامی است.

در این مراسم همچنین دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی به صورت جمعی سوگند خوردند که همواره حافظ امنیت و انضباط اجتماعی واستقلال کشور باشند.

اجرای عملیات نمایش رزمی و هنری وانتظامی و نمایش‌های جمعی آمادگی انجام ماموریت، بخش دیگری از برنامه‌های امروز مراسم پایان دوره بیست ودوم دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی در حضور رئیس جمهور بود.

کد خبر 90141

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز