شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

به نظر می‌رسد استقبال زیاد از میادین میوه و تره‌بار باعث شده این اواخر نوع ‌کنارجاده‌ای آن هم افتتاح شود

البته این ظاهر ماجراست و اصل ماجرا این است که برخی دستفروش‌های کنار جاده از میل شهروندان به خرید میوه تازه آگاهند و به همین مناسبت میوه‌هایی را صبح همان روز از میادین میوه و تره‌بار خریداری می‌کنند و برای فروش به کنار جاده می‌آورند.

برای نمونه فرشاد عزیزی یکی از خریدارانی بوده که انگوری با مشخصاتی که در تصویر می‌بینید مد نظر داشته اما با خرید از این دستفروش‌ها به خواسته خود نرسیده است.

به گفته وی، فروشنده‌ها ادعا می‌کنند در باغی که پشت سر آنهاست کار می‌کنند اما خریدار با سرک کشیدن به این بخش از کنار جاده متوجه می‌شود که هیچ درخت انگوری در آن وجود ندارد و انگوری را خریداری کرده که به قیمتی ارزان‌تر در سطح میادین میوه و تره‌بار می‌توانسته بخرد.

درختچه آهنی

اگر نیمه‌شب در حال قدم زدن ناگهان جای زمین و آسمان عوض شد و احساس درد و سرگیجه تمام وجودتان را فراگرفت به هیچ‌وجه تعجب نکنید.

احتمال دارد پایتان به یکی از درختچه‌های فلزی که تصویر آن‌را حسین تهرانی برای ما فرستاده گیر کرده و زمین خورده‌اید. با استناد به تجربه خودمان می‌توانیم ثابت کنیم که این درختچه‌ها از انواع مختلف در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر سر از زمین در آورده‌اند و چند روز یکبار برای رهگذران به اصطلاح جفت‌پا می‌گیرند.

این تیره از گیاهان آهنی انواع منحصر به فردی شامل لوله‌گاز، فلکه آب و حتی میلگرد دارد که برخی از آنها سال‌هاست میهمان محله شهروندان هستند. به هر حال آنچه باز هم جای تعجب دارد این است که چرا اهالی محل با تماس با شماره 137 ماموران را برای برطرف کردن این مشکلات دعوت نمی‌کنند. بنابراین اگر محله شما هم یکی از این درختچه‌های آهنی دارد، بی‌معطلی گوشی تلفن را بردارید.

نرخ‌های متفاوت در تعمیرگاه‌ها

یکی از مکان‌هایی که تقریبا برای ارائه خدمات نرخ مشخصی ندارد، تعمیرگاه است. متاسفانه نرخ ارائه برخی خدمات در تعمیرگاه‌های مختلف متفاوت است و به قول معروف دریافت هزینه بستگی به انصاف تعمیرکار دارد.

البته این مشکل در مورد رانندگان مرد که با قیمت اجناس و خدمات تعمیرگاه‌ها آشناتر هستند، کمتر اتفاق می‌افتد و رانندگان زن بیشتر با این مشکل مواجه می‌شوند. برای مثال، جهت انجام خدمات صافکاری در بین چند تعمیرگاه قیمت‌هایی اعلام می‌شود که گاهی تا 50 و حتی 100 هزار تومان با یکدیگر متفاوت است.

این در حالی است که مرجعی برای شکایت‌های مردمی در این زمینه وجود ندارد و مشتریان می‌توانند تنها با مراجعه به چند تعمیرگاه و پیدا کردن قیمت متوسط نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند. البته در صورتی که تعمیرگاه آشنا وجود داشته باشد، می‌توان با قیمت مناسب‌تری خدمات تعمیرگاهی را دریافت کرد که این راه‌حل راحت‌تر از گزینه نخست به نظر می‌رسد.

شاخ و برگ‌های مزاحم

با اینکه در آستانه فصل پاییز قرار داریم و کم‌کم برگ درختان رو به زردی می‌رود تا شاخه درختان را ترک کند، اما نباید از اهمیت هرس کردن شاخ و برگ درختان در خیابان‌ها غافل شد.

برخی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که در برخی مسیر‌های اتوبوسی شاخ و برگ درختان به اندازه‌‌ای بلند است که هنگام عبور اتوبوس به راحتی وارد پنجره اتوبوس می‌شود و به سر و صورت مسافرانی که در کنار پنجره نشسته‌اند، برخورد می‌کند.

البته رانندگان اتوبوس هم که تجربه عبور از مسیر‌های مختلف را دارند، باید تلاش کنند در هنگام عبور از مسیر‌هایی که شاخ و برگ درختان بلند‌تر است با دقت بیشتری حرکت کنند و از آنها فاصله بگیرند. گفتنی است تا زمانی که هوا سرد شود، پنجره اتوبوس‌ها باز خواهد بود و به همین دلیل باید نسبت به رفع این مشکل هرچه سریع‌تر اقدام کرد.

کد خبر 89641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز