یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

شهروندانی که هنگام باز کردن کیکی که همین چند ساعت پیش خریده‌اند با یک لایه سبز روی آن رو‌به‌رو می‌شوند، در نگاه نخست شاید فکر کنند که وقتی کیک زرد داریم حتما کیک سبز هم به بازار آمده است.

این در حالی است که این کیک سبز با آن کیک زرد که یکی از فراورده‌های اتمی است و به هیچ‌وجه خوردنی نیست کاملا تفاوت دارد. کمی دقت به ظاهر این کیک‌ها به خوبی نشان می‌دهد که علت سبز شدن آن فقط کپک‌هایی است که روی آن‌را فرا گرفته است.

گاهی اوقات بسته‌بندی‌ کیک‌ها و بیسکویت‌ها به قدری مشکل دارد که رطوبت و قارچ‌ها به راحتی وارد آن می‌شوند. گاهی نیز قارچ‌ها پیش از بسته‌بندی، روی این کیک‌ خانه می‌کنند.

به هر حال مشکل شهروندان و خریدارانی که با این کیک‌های سبز مواجه می‌شوند این است که برخی فروشنده‌ها به بهانه باز شدن کالا آن را پس نمی‌گیرند. حال آنکه پس گرفتن کالای معیوب از جمله وظایف فروشنده‌هاست و آنها باید جنس را پس از دریافت از خریدار به تولید‌کننده‌ها مسترد کنند.

ساندویچ با مسمومیت اضافه

با اینکه طی چند سال گذشته نظارت مسئولان بهداشتی کشور بر فست‌فود‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بیشتر شده است اما گاه در میادین بزرگ شهر همچنان ساندویچ‌هایی توزیع می‌شود که هیچ‌یک از ملاک‌های بهداشتی در تهیه و فروش آنها لحاظ نمی‌شود.

برای نمونه برخی فروشنده‌ها همچنان فلافل‌هایی را به دست مشتری می‌دهند که برای سرخ شدن در ظروف سیاهی که دارای روغن‌های چند روز پیش است قرار می‌‌گیرند. از سوی دیگر برخی دستفروش‌ها نیز ساندویچ تخم‌مرغ و غیره می‌فروشند.

آنها هنگام تهیه این ساندویچ‌‌ها به هیچ‌وجه از مواد غذایی پاک و شسته شده استفاده نمی‌کنندو برای نمونه گوجه‌ها و خیارشور‌هایی که در این ساندویچ‌ها قرار می‌گیرد مملو از آلودگی است. همچنین در زمان تهیه این ساندویچ‌ها، فروشنده‌ها از هیچ دستکشی استفاده نمی‌کنند و گرمای تابستان هم برای بیمار کردن شهروندان به آنها کمک می‌کند.

غذایی برای همه ساختمان

در گذشته‌های نه چندان دور که آپارتمان معنایی نداشت و همه خانه‌ها بزرگ و حیاط‌دار بودند، کمتر کسی بوی غذای همسایه‌اش را استشمام می‌کرد. اما حالا که آپارتمان‌ها یکی پس از دیگری در کنار هم قد علم می‌کنند، استشمام بوی غذای همسایگان به یک اجبار برای ساکنان آپارتمان تبدیل شده است که گریزی از آن وجود ندارد.

این در حالی است که گاهی خراب بودن سیستم تهویه و هود برخی واحد‌ها این مشکل را دوچندان کرده و موجب می‌شود بوی غذا با شدت بیشتری در فضای آپارتمان پخش شود. با توجه به اینکه این مشکل می‌تواند برای سایر همسایگان آزاردهنده باشد، بهتر است نقص فنی هود‌های آشپزخانه برطرف شود و حتما حین آشپزی هود روشن باشد تا بوی غذا را به خارج از ساختمان انتقال دهد.

مراقب لاستیک‌ها باشید

حتما شما هم شنیده‌اید که تنظیم باد لاستیک‌ها در مصرف سوخت مؤثر است. این در حالی است که در هر فصلی باید متناسب با همان فصل باد لاستیک‌ها را تنظیم کرد تا مصرف سوخت پایین‌تر بیاید.

به همین دلیل با توجه به گرم‌تر شدن هوا در روز‌های اخیر بهتر است رانندگان به تعویض روغنی‌ها مراجعه و با استفاده از فشارسنج‌های مخصوص، باد لاستیک‌هایشان را اندازه‌گیری کنند.

یکی دیگر از توصیه‌ها در مورد رانندگی در روزهای خیلی گرم هم این است که از رانندگی با سرعت زیاد خودداری شود چون احتمال ترکیدن لاستیک بر اثر تماس زیاد با سطح آسفالت بسیار داغ وجود دارد.  علاوه بر این در صورتی که لاستیک‌ها فرسوده هستند و نیاز به تعویض دارند، حتما در این مورد اقدام کنید چون به پنچری گرفتن در این گرمای طاقت‌فرسا نمی‌ارزد.

کد خبر 86304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز