مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: معاون امور مناطق شهرداری تهران در ادامه نشست‌های بررسی برنامه‌های آتی مناطق در منطقه 19 حضور یافت و ضمن بررسی فعالیت‌های شهرداری این منطقه در 2 سال آتی، گفت:

تلاش برای ساماندهی محله خلازیر و انتقال مشاغل آن به خارج از شهر باید در اولویت اقدام‌های شهرداری منطقه قرار گیرد.

شریفی افزود: ساماندهی و رفع معضلات محله خلازیر از جمله برنامه‌های مهم شهرداری منطقه است که می‌تواند منجر به عمران و آبادانی بیشتر منطقه شود.معاون امور مناطق گفت: با انتقال صنوف مزاحم محله خلازیر و ایجاد فضای مناسب می‌تــــوان بر سرانه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و... افزود.

وی تحویل زمینی مناسب برای جایگزینی مشاغل محله خلازیر به شهرداری منطقه را از وظایف اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران دانست و افزود: امیدواریم مشکلات محله خلازیر تا پایان شهریور ماه سال‌جاری رفع و تعیین تکلیف شود.

شریفی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری منطقه، احداث بزرگراه شکوفه و شقایق است که با اجرای کامل آن امکانات، تسهیلات و مزایای فراوانی به مردم منطقه خواهد رسید و شهروندان می‌توانند از آن برای سهولت در دسترسی به شبکه‌های بزرگراهی منطقه و کاهش زمان در سفرهای درون شهری، استفاده کنند.وی همچنین گفت: احداث پایانه ورودی شهر در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

خدمات برابر به تمامی شهروندان ارائه می‌شود

معاون امور مناطق شهرداری تهران، در نشست بررسی برنامه‌های سال 88 و 89 منطقه 9 با اشاره به اینکه تمامی شهروندان تهرانی از نظر مدیریت شهری برابرند و می‌باید از تمامی خدمات ارائه شده در شهر به‌صورت یکسان بهره‌مند شوند، گفت: احداث بازارها و میادین میوه و تره بار در هر محله با هدف تامین بخش اعظم مایحتاج روزانه شهروندان از برنامه‌های مورد تاکید مدیریت شهری است.

عیسی شریفی با بیان این مطالب، افزود: منطقه 9 از پتانسیل‌های قابل‌قبولی برخوردار است و باید با شناسایی این امکانات بالقوه، تلاش مضاعفی برای به فعلیت رساندن آنها صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت شناسایی سرانه‌های منطقه، برآورد جامع آنها و مشخص کردن وضعیت آنها در میان دیگر مناطق تاکید کرد و گفت: کمبود زمین و محدودیت‌های موجود در زمینه احداث مراکز فرهنگی متعدد با هدف استفاده جوانان، از مشکلات منطقه 9 است که در این زمینه با ساخت مجموعه‌های ورزشی چند منظوره، مراکز فرهنگی و اجتماعی برخوردار از کاربری‌های متفاوت (نظیر آی تی، خانه سلامت، سرای محله، مرکز مشاوره، مکان مناسب برای حضور شورایاران، کتابخانه، دارالقران، خانه اسباب بازی و...) می‌توان گامی در راستای حل این مشکلات برداشت.

شریفی از دفاتر تحقیق و توسعه موجود در شهرداری‌های مناطق 22گانه به‌عنوان مآخذ تامین طرح‌های مطالعاتی به‌منظور اجرا در مناطق یاد کرد و ادامه داد: منطقه9 ورودی غربی شهر تهران است و اجرای طرح‌هایی با هویت اسلامی، ایرانی به‌عنوان راهکاری در زمینه هویت بخشی به شهر تهران در این منطقه ضروری است.

کد خبر 89516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز