همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی و انتقال مشاغل مربوط به سنگ اعم از سنگ بری و سنگ فروشی به خیابان فدائیان اسلام تا دو سال آِنده خبر داد.

سنگ فروشی

کمال علیپور در گفتگو با همشهری آنلاین  با اعلام این خبر افزود: در نظر داریم که طبق مصوبه شورای شهر، مرکز تجاری را در محدوده خیابان فدائیان اسلام در جنوب شرق تهران برای سنگ فروشان و سنگ بری‌ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون قراردادها برای ساخت شهرک سنگ در این محدوده تنظیم شده و سرمایه گذار  آمادگی خود را اعلام کرده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران با بیان اینکه کارگاه ساخت این مجموعه فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: در آینده نزدیک مرکز فروش بزرگ سنگ در این بخش از تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

علیپور گفت: همچنین در نظر داریم پس از انجام این پروژه شهرک فاطمیه را نیز ایجاد کنیم که در این صورت تا سال 93 همه مشاغل مربوط به سنگ اعم از سنگ بری و فروشی در این بازار تجمیع خواهند شد.

آخرین جزئیات انتقال صنف فروش لوازم خانگی

وی درباره آخرین وضعیت انتقال صنف فروشندگان لوازم خانگی از خیابان امین حضور تهران واقع در منطقه 12 گفت:  اگرچه حضور صنف فروشندگان لوازم خانگی در منطقه موجب مشکلات ترافیکی و آلودگی زیست‌محیطی می‌شود اما به صلاح شهر تهران نیست چرا که این مسئله جزو اولویت‌های مزاحمت زیست محیطی برای پایتخت به شمار نمی‌رود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: البته همه واحدهای فروشنده لوازم خانگی قطعاً از سطح شهر به شهرک مجزایی منتقل نخواهند شد و مسئله انتقال صنف لوازم خانگی تنها از محدوده سه راه امین‌حضور مطرح است.

علیپور  با بیان اینکه هنوز زمین مناسبی برای انتقال این واحد صنفی پیدا نکرده‌ایم، افزود: قرار بود زمین کارخانه ارج را خریداری کنیم اما بر سرقیمت توافق نکردیم و هم اکنون در حال پیدا کردن زمین دیگری هستیم.

کد خبر 167763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز