جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه پزشکی در لبنان به طور موفقیت آ‌میزی اولین پیوند "قلب مصنوعی" را در بر روی یک مرد 37 ساله مبتلا به نارسایی علاج‌ناپذیر قلب، انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گروهی از پزشکان در مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت بر این عمل شش ساعته که روز جمعه گذشته 28 آگوست (6 شهریور) انجام شد، نظارت داشتند، و پس از آنکه بیمار 72 ساعت بحرانی پس از عمل را به سلامتی گذراند، آن را موفقیت‌آمیز ارزیابی کردند.

 پیر سفیر، جراحی که در عمل شرکت داشت، درباره ان گفت:‌ "این عمل موفقیت بسیار بزرگی بود،‌ چرا که آخرین بخت برای نجات بخشیدن این بیمار به حساب می‌آمد."

 هادی سکوری،‌ متخصص قلب بیمار گفت:‌‌ "اندام‌های حیاتی بیمار به طور طبیعی کار کرد دارند و وسیله جدید نصب‌شده خون را به درستی تلمبه می‌کند."

 به گفته پزشکان،‌این بیمار که پدر چهار فرزند است،‌ و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است،‌ در در روز سوم پس از عمل بسیار خوشحال بود.

او گفت:‌‌ ‌"هنگامی که وارد اینجا شدم،‌ با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردم. حتی برای بلند کردن دستم باید کلی تقلا می‌کردم. به زور نفس می‌کشیدم. حالا جان تازه‌ای من بخشیده شده است."

عمل پیوند قلب مصنوعی در این بیمار شامل قرار دادن وسیه‌ای به نام LVAD در بدن او بود که کارکردهای بطن چپ قلب را انجام می‌دهد،‌ یعنی خون اکسیژن‌دار به جاهای دیگر بدن می‌رساند. [پیوند قلب مصنوعی کامل تا سال 2011 ممکن خواهد شد]

کد خبر 89490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز