پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیماران مبتلا به فلج عصب صورتی (فلج بل) ممکن است از درمان با داروهای کورتونی که دستگاه ایمنی را مهار می‌کنند و ممکن است اگر با داروهای ضدویروسی ترکیب شوند،‌ نتیجه بهتری داشته باشند

 فلج بل (Bell's palsy) که باعث ضعف یا فلج در ناحیه‌ عصب صورتی می‌شود،‌ 20 تا 30 نفر را در هر 100000 نفر را مبتلا می‌کند. این عارضه ممکن است ناشی از عفونت با ویروس تبخال یا هرپس باشد.

به گزارش هلث‌دی نیوز محققا کانادایی که این بررسی را انجام داده‌اند، می‌گویند حدود 84 درصد افراد مبتلا به طور کامل یا تقریبا کامل بهبود پیدا می‌کنند،‌ اما بقیه آنها از مشکلاتی مانند ضعف شدید یا حرکات غیرارادی صورت مبتلا می‌مانند.

 گزارش این پژوهشگران در شماره 2 سپتامبر جورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

 در این بررسی دانشمدان به بازبینی پژوهش‌های موجود درباره درمان این بیماری با داروهای کورتونی یا داروهای ضدویروسی پرداختند و آنها را مورد تجزیه و تحلیل مجدد قرار دادند.

این پژوهشگران دریافتند که داروهای کورتونی خطر به اصطلاح "بهبودی غیررضایت‌بخش" بیماری را در مجموع تا 9 درصد کاهش می‌دهند. داروهای ضدویروسی این خطر را حتی بیشتر کاهش می‌دادند. اما در مورد داروهای ضدویروسی نتایج از لحاظ آماری قطعی نبود.

به گفته این پژوهشگران در مورد تاثیربخشی داروهای ضدویروسی باید کارآزمایی‌هایی بالینی جدیدی انجام شود و تا آن زمان در مورد اضافه کردن داروهای ضدویروسی به داروهای کورتونی در درمان فلج صورتی بل تردید ادامه خواهد یافت.

کد خبر 89461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز