شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان انگلیسی و آلمانی موفق به تولید کاشت‌هایی توسط رایانه شدند که به بازیابی عصب‌ها کمک کرده و می‌تواند شانس بازیابی حرکات و احساس را در دست‌ها و پاهای آسیب‌دیده ارتقا بخشد

بازیابی عصب‌ها و بازگشت حرکت به عضو آسیب دیده

به گزارش ایسنا، "مجراهای هدایت عصب (NGCs)" با استفاده از یک شیوه لیزری مورد استفاده در نوشتن مدارهای الکتریکی پیچیده تولید شده‌اند.

این کاشت‌ها که از پلاستیک زیست‌ تجزیه‌پذیر ساخته شده‌اند، به هدایت الیاف عصبی جدید در کانال‌های جداگانه، به ترمیم کمک می‌کنند.

هنگامی که رشد مجدد عصب‌ها بطور کامل انجام و اتصال مجدد ایجاد شد، این دستگاه از بین خواهد رفت.

به گفته محققان، جراحان همیشه در اتصال مجدد استخوان و عضلات موفق عمل کرده، اما همیشه در پیوند مجدد عصب‌ها مشکل داشته‌اند.

بیماران دچار جراحات شدید اندام معمولا از فقدان احساسات رنج می‌برند. عصب‌های این اندام در مقایسه با نخاع، از قابلیت رشد مجدد برخوردار بوده، اما برای این کار به کمک بیرونی نیاز دارند.

محققان به طراحی کاشت‌های داربستی پرداخته‌اند که به پل‌سازی میان محل جراحت و ارائه طیفی از نشانه‌های فیزیکی و شیمیایی برای تحریک این رشد مجدد می‌پردازند.

آزمایشات این کاشت‌ها در آزمایشگاه نشان داده که این عصب‌ها قابلیت رشد مجدد و طبیعی را از طریق ساختار کانالی دارند.

محققان در حال انجام کارآزمایی‌های بالینی هستند و امیدوارند بتوانند این فناوری را بر طیف گسترده‌ای از آسیب‌های عصبی جانبی اعمال کنند.

کد خبر 168012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز