سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان شهراری‌ها تا پایان سال جاری 40 دستگاه خودرو «ون» به سرویس حمل و نقل معلولان در سطح شهرهای کشور افزوده می‌شود.

محسن معمایی، مدیرعامل شرکت بهزیست کار گفت:  بر اساس هماهنگی با شهرداری تهران تا 10 روز آینده خودرو بهزیست کار در مسیر ویژه اتوبوس می‌تواند تردد کند.

همچنین توافقی صورت گرفته است که اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیرهای اصلی و پر تردد شامل خیابان انقلاب، ولی عصر و امام خمینی(ره) راه‌اندازی شوند.

وی در خصوص مینی‌بوس‌های سیار که قرار بود برای نقل و انتقال معلولان در سطح شهر به آنها خدمات ارائه دهد، افزود: این مینی‌بوس‌ها در مرحله تست به دلیل عدم مناسب سازی برای استفاده معلولان موفق نبود و براساس توافقات انجام شده با شهرداری قرار است تا پایان آذر امسال تعدادی اتوبوس سیار ویژه برای تردد معلولان اختصاص یابد.

معمایی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای استاندارسازی و مناسب‌سازی دستگاه‌های خودرو معلولان خاطرنشان کرد: با چند شرکت معتبر برای استاندارد سازی خودروها قرارداد منعقد شده و در نهایت تأیید این موضوع برعهده شرکت بهزیست کار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهزیست کار گفت: در سال جدید در استان قم خودروهای ون برای تردد و ارائه خدمات به معلولان آغاز به کار کرده و تا 15 آذر نیز در استانهای اردبیل ، مشهد و کرمانشاه ناوگان حمل و نقل معلولان راه‌اندازی خواهد شد.

معمایی افزود: در سال گذشته تنها 28 دستگاه خودرو ویژه تردد معلولان در تعدادی از استان‌ها فعال بود اما امسال با افزایش 82 دستگاه خودرو، ارائه خدمات به معلولان در 8 استان کشور افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بهزیست کار یادآور شد: هم اکنون در استان تهران 42 دستگاه ون در ناوگان حمل ونقل معلولان فعال است که تا اول دی ماه با حداقل 7 دستگاه در هر 7 کلان شهر دیگر شامل مشهد، شیراز، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، قم و اهواز راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: اجرای تمامی موارد درج شده در این قانون و همچنین رفع مشکلات معلولان نیاز به حمایت و پشتیبانی مالی تمامی دستگاه‌ها دارد و سازمان بهزیستی به تنهایی از عهده این مسأله برنمی‌آید.

کد خبر 8945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز