مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه استان‌ها- مرجان طباطبایی: برخی از روستائیان بروجردی هفته گذشته با تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان، خواستار حل مشکل تامین آب شرب خود شدند.

گفته می‌شود که در این تجمع تعدادی از زنان، ظرف‌های شسته نشده خود را هم همراه آورده بودند تا با استفاده از آب موجود در فرمانداری دستی بر آن بکشند.

فرماندار شهرستان بروجرد، در این‌باره می‌گوید: «نبود آب به قدری حاد نیست که مردم برای شستشوی ظروف و مصارف غیر‌شرب مشکل داشته باشند. روستائیان برای این امور خود می‌توانند از آب چاه استفاده کنند.»

محمد‌علی توحیدی در گفت‌و‌گو با همشهری می‌گوید: به‌دلیل خشکسالی، برخی از روستاها با کمبود آب رو‌به‌رو هستند که در حال مرتفع کردن آن هستیم.

وی  می‌افزاید: محل تامین آب این روستاییان از چشمه بوده که به‌خاطر تداوم خشکسالی، این چشمه‌ها خشک شده‌اند.

به گفته وی، هم‌اکنون آبرسانی به روستاهایی که منابع آب خود را از دست داده اند، به طور موقت از طریق تانکر صورت می‌گیرد که البته این شیوه ای پایدار نیست  و باید به فکر حل تامین آب شرب روستاها باشیم.

فرماندار شهرستان بروجرد در ادامه از اقدامات مشترک آب و فاضلاب روستایی و فرمانداری به‌منظور حفر 4 حلقه چاه جدید خبر داده و تصریح می‌کند: با این اقدام بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

هادی مقدسی، نماینده مردم بروجرد در مجلس نیز در گفت‌و‌گو با همشهری مشکلات ایجاد شده در راه تامین آب شرب را منحصر به روستاهای این شهرستان دانسته و یادآور می‌شود که در شهر بروجرد مشکلی وجود ندارد.

وی این مشکل را ناشی از برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیر‌زمینی ذکر کرده و می‌افزاید: با برگزاری نشست‌هایی با فرمانداری به‌دنبال راه‌کارهایی برای حل آن هستیم.مقدسی همچنین از تجمع روستانشینان در محل فرمانداری برای حل مشکلات آب شرب اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

فرماندار شهرستان بروجرد تعداد روستاهایی را که با محدودیت آب رو‌به‌رو هستند 7 روستا  ذکر کرده و در مورد وضعیت آب شهرستان خاطرنشان می‌کند: برای جمعیت 250 هزار نفری بروجرد مشکل کمبود آب نداریم.

وی توضیح می‌دهد: در بروجرد گاهی با مشکل کمبود فشار آب در برخی از نقاط رو‌به‌رو هستیم‌؛ اما قطعی آب وجود ندارد.

به گفته فرماندار شهرستان بروجرد حل مشکل تامین آب در روستاهایی نظیر «گیجالی» نیز از جهت این که در مسیر خط انتقال آب، باغات کشاورزان قرار دارد، با تاخیر مواجه است.توحیدی، ادامه می‌دهد: در حال مذاکره با مالکان باغات برای عبور این خط انتقال هستیم تا آب را به این روستا روانه کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که روند کند آبرسانی به روستاها متاثر از کمبود بودجه ذکر می‌شود، توضیح داد: از نظر اعتبارات مشکلی نداریم و مشکل آب در حال حل شدن است.
این در حالی است که رئیس آب و فاضلاب روستایی بروجرد رفع مشکل تامین آب آشامیدنی در روستاهای شهرستان را به‌صورت اساسی نیازمند اعتباراتی برای احداث چاه‌های جدید ذکر کرده است.

نور‌خدا محمدی، پیش از این حتی از نبود تانکرهای سیار آبرسانی گله کرده و افزوده است: از سال 85 تقاضای خرید 2 دستگاه تانکر سیار 14 هزار لیتری به مسئولان استان داده شده که هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

شهرستان بروجرد دارای 178 روستا در 2 بخش مرکزی و اشترینان است که از جمله روستاهای آن که با مشکل تامین آب رو‌به‌رو هستند می‌توان به کبوترلان، گیجالی، زینعلی‌، دره صیدی‌، ده گاه، هزار جریب و ده کرد اشاره کرد.

کد خبر 89300

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز