گروه محیط‌زیست: ورود پساب‌های ناشی از فعالیت کارواش‌ها، آب‌های زیرزمینی تهران را تهدید می‌کند

به همین دلیل اداره محیط‌زیست شهر تهران پایش این واحدها را در دستور کار قرار داده است. تا‌کنون 38 کارواش تحت پایش کارشناسان محیط‌زیست قرار گرفته که از این تعداد برای 27‌واحد آلاینده اخطاریه صادر و ابلاغ شده است.

شینا انصاری، معاون اداره کل و رئیس محیط‌زیست شهر تهران با اعلام این خبر افزود: درصورت بی‌توجهی کارواش‌های آلاینده به اخطاریه‌های صادره و عدم‌همکاری برای رفع آلودگی فاضلاب، ضمن اعمال جریمه زیست‌محیطی، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

انصاری در خصوص میزان آلودگی ایجاد شده توسط کارواش‌ها تصریح کرد: آلودگی زیست‌محیطی کارواش‌ها، آلودگی آب است که به‌دلیل استفاده از مواد شوینده و دارا بودن سورفاکتانت باعث تغییر شیمیایی کیفیت آب می‌شوند ضمن اینکه آزمایش‌ها نشان می‌دهد در پساب این واحدها، فسفات اغلب بالاتر از حد استاندارد‌های محیط‌زیست است.

وی با تاکید بر عزم قاطع اداره محیط‌زیست برای پایش کارواش‌ها، گفت: منشا دیگر آلودگی فاضلاب کارواش‌ها، شست‌وشوی موتور خودرو‌هاست که طی آن روغن و گریس همراه با آب شست‌وشو به منابع آبی راه می‌یابد و موجب آلودگی جدی آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از آب شرب تهران از طریق منابع زیر زمینی تامین می‌شود تاکید کرد: محیط‌زیست با هر واحد و کارگاه آلاینده‌ای که فعالیت‌های آن آب‌های زیرزمینی پایتخت را تهدید کند به‌شدت برخورد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد سلامت شهروندان فدای فعالیت‌های غیرمجاز واحدهای آلاینده شود. پایش کارواش‌های سطح شهر نیز در همین راستا آغاز شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چند کارواش در تهران دایر است، به همشهری گفت: با وجود مکاتباتی که با اتحادیه صنف کارواش‌داران صورت گرفته هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و منتظر اعلام آمار دقیق هستیم.

کد خبر 92472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز