پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

کیکاووس زیاری: نوجوانی که می‌خواهد مشت‌زن شود، علاءالدین امروزی و چهارمین «بورن».

نوجوانی که می‌خواهد مشت‌زن شود

دنیای  مشت‌زنی در یک فیلم جدید سینمایی، دوباره به تصویر کشیده می‌شود. «پوند به خاطر پوند» نام فیلم جدیدی است که براساس قصه کتاب اف‌ایکس تول جلوی دوربین می‌رود. 

درام جدید ورزشی تول را دان شلتن کارگردانی خواهد کرد و بیلی‌ باب تورنتن بازیگر اصلی آن
است.

قصه فیلم به صورت موازی، زندگی دو نفر را به نمایش می‌گذارد. نفر اول یک مشت زن بازنشسته است که مرگ نوه‌اش در یک تصادف اتومبیل، باعث افسردگی‌اش می‌شود. نفر دوم یک پسر نوجوان آمریکای لاتینی است که می‌خواهد مشت‌زن شود. این دو بر اثر اتفاقی پیش‌بینی نشده، با یکدیگر آشنا می‌شوند.

علاءالدین امروزی

سینمای هند هم روایت خود از قصه قدیمی «علاءالدین» را به تصویر کشیده است. اما سازندگان فیلم این قصه قدیمی را به دنیای معاصر منتقل کرده‌اند. تماشاگران سینما منتظر نمایش عمومی فیلم هستند تا ببینند امروزی شدن چه بر سر آن افسانه کهن آورده است. آمیتاب باچان در فیلم در نقش غول چراغ جادو بازی می‌کند و ریتش دشموک در آن در نقش علاءالدین ظاهر شده است. سانجی دات دیگر بازیگر مطرح سینمای هند، نقش شخصیت منفی قصه فیلم را به عهده دارد. سازندگان فیلم برای حفظ جذابیت آن برای تماشاگران، توضیح زیادی در باره ساخته خود به رسانه‌های گروهی نداده‌اند.

پوستر فیلم« علاءالدین»

«علاءالدین» قبل از این بارها ، در دو رسانه سینما و تلویزیون کشورهای مختلف  به صورت فیلم ها و مجموعه های زنده و انیمیشن تولید شده است. کمپانی والت دیزنی هم دو دهه قبل یک انیمیشن بر اساس این قصه تهیه کرد.

چهارمین «بورن» در راه

نویسنده فیلم‌نامه قسمت چهارم مجموعه فیلم «بورن» مشخص شد. جاش زتومر که فیلم‌نامه «بورن 4» را می‌نویسد، اولین بار است که با این مجموعه همکاری می‌کند. فیلم‌نامه سه قسمت قبلی فیلم، براساس قصه کتاب سه جلدی رابرت لادلام نوشته شد.   فیلم‌نامه قسمت جدید براساس شخصیت‌های اصلی قصه  لادلام نوشته می‌شود. مجموعه کتاب و فیلم «بورن»، در باره یک مأمور ضد جاسوسی به نام جیس‌بورن است که رئیس‌هایش قصد کشتن او را دارند. بورن در حین فرار، تلاش دارد افشاگری‌هایی علیه رئیس‌های خود در سازمان سیا بکند. نقش بورن را در این مجموعه فیلم مت دیمون بازی کرده است. کلید فیلم‌برداری« بورن 4» یک ماه دیگر زده می‌شود.

مت دیمون در نقش بورن

کد خبر 89178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز