پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «جایی نزدیک زمین» با مضمونی نوجوانانه، یکی از مسائل مربوط به این قشر سنی را با نگاهی واقع‌گرا مطرح می‌کند

قصه این فیلم در باره پسری نوجوان است که همراه مردی که قرار است ناپدری‌اش بشود، از شهرستان راهی تهران می‌شود، در طول سفر اتفاقاتی برای این دو رخ می‌دهد که خط اصلی قصه فیلم را به پیش می‌برد.  کشمکش بین این دو در طول سفر، موقعیت‌های مهم و جذاب قصه فیلم را می‌سازد.

مهدی رحمانی که فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌سازی دانشکده صدا و سیماست، با« جایی نزدیک زمین» اولین کار بلند سینمایی خود را ارائه می‌دهد. محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، مهران رجبی، محمدعلی میان‌دار و فرامرز روشنایی بازیگران فیلم هستند. میلاد مرادی نسب بازیگر نقش پسر نوجوان فیلم است.

میلاد مرادی نسب و محمدرضا فروتن در راه سفر/عکس ها: علی باقری

رحمانی که در سه سال اخیر چند فیلم مستند و کوتاه ساخته، برای اولین کار بلند سینمایی خود فیلم‌نامه‌ای را برای بازنویسی به مهران کاشانی می‌دهد. کاشانی  در «به همین سادگی» بازی کرده و فیلم‌نامه «آواز گنجشک‌ها» متعلق به اوست. «جایی نزدیک زمین» را هم کاشانی نوشته است.در این فیلم ، رضا تیموری مدیر فیلم‌برداری است.

رحمانی که قبل از این ده فیلم کوتاه کارگردانی کرده، درباره  انتخاب مضمونی نوجوانانه برای اولین ساخته بلند سینمایی‌اش به «دوچرخه» می‌گوید: «در چند فیلم کوتاهم نیز به مسائل کودکان و نوجوانان پرداخته بودم و این طوری نبود که ناگهان بخواهم فیلمی در باره آنها بسازم. همیشه ارتباط خوبی با این قشر سنی داشته‌ام و احساس می‌کنم می‌توانم در مورد آنها و مسائل و مشکلاتی که دارند، فیلم‌بسازم. قبل از« جایی نزدیک زمین» قرار بود فیلم دیگری کارگردانی کنم که آن هم درباره  نوجوانان بود. جالب این است که وقتی مهران کاشانی پیشنهاد کار بر روی فیلم‌نامه دیگری را داد، این فیلم‌نامه هم مربوط به نوجوان‌ها بود. دقیقاً نمی‌دانم چرا دوست دارم در باره نوجوان‌ها فیلم بسازم. اما همیشه فکر می‌کردم ارتباط بین بزرگ‌ترها و بچه‌ها ارتباط قشنگی است. به همین دلیل من هم می‌خواستم این رابطه قشنگ و زیبا را روی پرده سینما، به نمایش بگذارم.»

مریلا زارعی در صحنه ای از فیلم

این فیلم‌ساز جوان درباره بازی و حضور میلاد مرادی نسب در فیلم‌ چنین ادامه می‌دهد: «از تعداد زیادی از نوجوان ها تست گرفتیم. میلاد هم در بین‌ آنها بود، که چند بار برای دادن تست بازیگری آمد. از همان لحظه اول، احساس می‌کردم او همان بازیگری است که برای این نقش می‌خواهم. او نوجوان فوق‌العاده با‌هوش و بااستعدادی است که فیلم‌نامه را خیلی خوب درک کرده بود و بازی بسیار خوب و جذابی ارائه داد. بازی او یکی از امتیازهای اصلی فیلم است.»

«جایی نزدیک زمین» همین‌روزها با پایان فیلم‌برداری، وارد مرحله تدوین و صداگذاری می‌شود.

کد خبر 89176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز