همشهری آنلاین: اعضای کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر به مدت 90 دقیقه با رئیس قوه قضائیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگو کمیته‌ ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر گفت: جلسه‌ای با آقای آیت‌الله لاریجانی داشتیم که این جلسه یک ساعت و نیم طول کشید و گزارشی از پیگیری‌ها و روند تشکیل کمیته و پیگیری‌های انجام شده به رئیس قوه قضاییه ارایه کردیم.

کاظم جلالی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در این نشست اعضای کمیته جمع‌بندی خود را در مورد فعالیت‌های که انجام شده و هم چنین در خصوص بازداشت‌ها ارایه کردند. هم چنین برخی پیشنهادها و فعالیت‌های کمیته را به رئیس قوه قضاییه ارایه کردیم.

وی ادامه داد: آیت الله صادق لاریجانی نیز در این جلسه ضمن استماع نقطه نظرات اعضای کمیته بر حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد و ابراز داشت این که باید برخورد قاطع با مسببان حوادث پس از انتخابات که آبروی نظام را خدشه‌دار کردند، صورت گیرد.

جلالی گفت: هم چنین رئیس قوه قضاییه بر صیانت از حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت باید با تخلفات و ظلم‌هایی که در بازداشتگاه کهریزک و کوی انجام شد با جدیت برخورد شود و دستگاه قضایی حتما در این خصوص با جدیت موضوع را پیگیری و برخورد خواهد کرد.

وی افزود: هم چنین آیت‌الله لاریجانی بر اجرای دقیق آیین دادرسی کیفری در روند دادرسی در محاکم قضایی و متهمین مربوط به حوادث بعد از انتخابات تاکید کرد.

سخنگوی کمیته‌ ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر افزود: با توجه به پیشنهادات ارایه شده از سوی کمیته رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که تلاش می‌شود بازداشت شده‌هایی که نقش برجسته‌ای در حوادث نداشتند، و با رفعت اسلامی قابل اغماض هستند، هر چه سریعتر آزاد شوند.

نماینده شاهرود درباره نامه کروبی نیز گفت: ما مطلع شدیم در پاسخ به نامه کروبی گروهی از قوه قضائیه تیم سه نفره‌ای که مسئولان عالی رتبه قضایی هستند مامور شده‌اند مسایل مربوط به نامه را بررسی کنند.

جلالی گفت: البته امیدواریم که آقای کروبی مستندات خود را در اختیار این کمیته 3 نفره قوه قضائیه قرار دهد، اما تاکنون مستنداتی ارایه نشده است تا اگر چنانچه تخلفی شده با متخلفان برخورد جدی شود.

وی اعلام کرد که این هیئت سه نفره متشکل از دادستان کل کشور ، رئیس دفتر آیت الله لاریجانی و معاون اول آیت‌الله لاریجانی هستند.

کد خبر 89160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز