چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری دادگاه متهمان حوادث اخیر خاطرنشان کرد:

برخی افراد و گروه‌ها به‌دنبال تصمیم‌گیری درخصوص عدم‌پخش نام و مشخصات متهمان اعلام کرده‌اند که قوه‌‌قضاییه تحت فشار چنین تصمیمی گرفته است.

این‌جانب اعلام می‌کنم که این مسئله نص صریح قانون است و قوه‌ قضاییه موظف است مطابق قانون عمل کند.صادق آملی لاریجانی تاکید کرد: تمام کسانی که در اغتشاشات اخیر به سمت قانون‌شکنی و زیر سؤال بردن اصل نظام رفتند در هر جایگاهی که هستند بدانند دستگاه قضایی ساکت نمی‌ماند و حسب مقررات نسبت به آنان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی در جلسه‌ دیروز مسئولان عالی قضایی در حمایت از سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ اخیر و با تاکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در مقابله با هرگونه قانون‌شکنی در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: دستگاه قضایی به تمام کسانی که در مسیر اشاعه‌ کذب و حتی اظهار کذب با هدف تشویش افکار عمومی و بالاتر از آن هتک حرمت نظام حرکت می‌کنند اعلام می‌کند که در مقابل این اقدامات غیرقانونی و ادعاهای کذب خواهد ایستاد.

رئیس قوه‌ قضاییه این اظهارنظر را که «اگر اصل نظام واعتبار و جایگاه نظام اسلامی مورد هتک قرار گرفت نظام نباید از حق خود دفاع کند» نادرست توصیف کرد و افزود: همانگونه که هتک حرمت افرد قابل پیگیری است، نظام نیز می‌تواند و باید نسبت به اصل و جایگاه خود و تعدی عده‌ای قانون‌شکن نسبت به آن واکنش نشان دهد.

آملی لاریجانی تاکید کرد: متأسفانه بعد از انتخابات، کسانی از طرق غیرقانونی می‌خواستند به خواسته‌های خود برسند و همان افراد که با کشاندن مردم به خیابان‌ها و اغتشاش و انجام امور غیرقانونی قصد رسیدن به اهداف خود را داشتند اکنون طلبکار شده‌اند و نظام جمهوری اسلامی را که در ازای اقدامات غیرقانونی این عده دچار هزینه شده است بدهکار جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: معتقدیم در مسیر مقابله با این فتنه و کارهای غیرقانونی افراط و تفریط‌هایی نیز صورت گرفته است اما همگان بدانند که بنای نظام برخورد با تخلف است و اگر ماموری خلاف کرده است قطعا با او نیز مقابله خواهد شد.

لاریجانی از زحمات هیات 3نفره قضایی تشکر کرد و گفت: امیدواریم تمام افراد درون خانواده نظام اسلامی بتوانند با تدبیر و سعه صدر نسبت به حل و فصل مسائل اخیر گام بردارند.

کد خبر 90698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز