گروه اقتصادی: معاون اول رئیس جمهوری ایران بر عزم دولت برای صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی تأکید و از تشکیل کمیته ویژه ای برای رفع مشکلات مالی صادر کنندگان در دولت خبر داد.

پرویز داودی که روز گذشته در نخستین همایش« تأثیر صادرات خدمات فنی و مهندسی در اقتصاد ملی» سخن می‌گفت ،اظهار داشت: دولت به دنبال رفع موانع‌و ایجاد تسهیلات مالی مشترک با کشورهای منطقه است و با عزم بالا تلاش می‌کند مشکلات این بخش را مرتفع کند و برای همین رئیس جمهوری دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای را برای بررسی جزئیات مشکلات مالی صادر کنندگان داده‌اند.

وی افزود: این هیأت هر هفته تشکیل جلسه داده و اشکالات را به صورت موردی  بررسی می کند.

تداوم روند رو به رشد صادرات خدمات فنی مهندسی

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهوری ، وزیر بازرگانی گفت: دولت نهم عزم وافری برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات دارد.

مسعود میرکاظمی، افزود: صدور خدمات فنی‌و مهندسی در سال  ۱۳۸۴بالغ بر یک‌ونیم میلیارد دلار بود که نسبت به سال‌های قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است‌و می‌بایست این روند رو به رشد تداوم یابد.

میرکاظمی اظهار داشت در جهان سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی از  ۲۴۰۰میلیارد دلار صادرات جهانی خدمات،سهم صادرات خدمات فنی ومهندسی 330 میلیارد دلار است واز این رقم نیزسهم ایران تنها 5 /1 میلیارد دلار می باشد.

وی افزود: باید با ایجاد ارتباط منطقی میان توانمندی‌های داخلی و نیازمندی‌های خارجی این رقم تقویت شود و این امر با کاهش تصدی گری دولت در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 8912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز