گروه شهری: 153 طرح عمران شهری به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) با حضوردکتر محمدباقر قالیباف در منطقه 18به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش همشهری برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
ابراهیم مداحی شهردار منطقه18 در این باره از افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی - مذهبی به نام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) خبرداد که در وسعتی بالغ بر 3 هزار و 300 متر مربع و زیربنای 3 هزار متر مربع در شهرک سعید آباد احداث شده است. 

این مجموعه از امکاناتی نظیر صحن شبستان مسجد، گنبد آیینه کاری برگرفته از معماری اسلامی ایرانی،  سالن همایش با ظرفیت 300 نفر و فضاهای آموزشی، فرهنگی و مراکز تجاری برخوردار است.

وی از شروع کار خط 3 متروی تهران در منطقه 18 سخن گفت که به همین مناسبت از سوی شهرداری منطقه 18 240 هزار متر زمین در اختیار مترو  قرار گرفت.

به گفته شهردار منطقه 18،  ورزشگاه 12 هزار نفری منطقه 18 نیز در روز میلاد امام رضا‌(ع) افتتاح خواهد شد. مداحی از احداث 2 سالن ورزشی سرپوشیده چندمنظوره در محله یافت‌آباد و شهرک ولیعصر  به نام‌های شهید امرالله معروف‌وند و شهید حسن خرم،  احداث سوله بحران شهید عسگری در محله ولیعصر،  احداث زمین چمن مصنوعی در روستای زرنان بالا،  احداث 2 باب آمفی‌تئاتر روباز در بوستان‌های گلستانه و شهدای یافت آباد هریک به وسعت 1100 متر مربع خبرداد.

احداث 9 باب نمازخانه در 9 مدرسه منطقه 18، احداث نخستین مرکز فرآموز منطقه در بوستان قائم و بهره‌برداری ازنخستین پل هوایی مکانیزه عابر پیاده در بزرگراه آیت‌الله سعیدی در تقاطع بلوار معلم،  از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در منطقه 18 است.

بنابراین گزارش، عیسی شریفی معاون امور مناطق شهرداری نیز در بازدید از منطقه 18 خواستار احداث مراکز خدماتی از این دست در تمام مناطق 22گانه شهر شد تا شهروندان برای تأمین مایحتاج روزمره خویش از سهولت بیشتری برخوردارباشند.

به گفته شریفی مراکز خدماتی از این دست می‌توانند به‌صورت چند منظوره فعالیت داشته باشد و در آنها امکاناتی همچون کتابخانه، خانه سلامت، خانه اسباب بازی، دارالقرآن، دفتر شورایاری و خدمات‌ آی‌تی به‌طور یکجا در اختیار ساکنین هر محله قرارداده شود تا در کمترین زمان ممکن و بدون طی مسافت‌های طولانی در شهر که به کاهش سفرهای درون شهری منجرشود مردم بتوانند از بیشترین خدمات بهره‌مند شوند.

کد خبر 89113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز