گروه شهری: منطقه یک شهرداری تهران در سال‌جاری 181پروژه عمرانی، ترافیکی و اجتماعی را به بهره‌برداری می‌رساند.

شهردار منطقه یک تهران با اعلام این خبر از اجرای برنامه 3ساله به‌منظور رفع مشکلات ترافیکی و اجتماعی سطح منطقه یک خبر داد. محمد احمدی بافنده گفت: با توجه به اظهارات شهردار تهران مبنی بر تغییر رویکرد شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد تاثیر‌گذار اجتماعی بسیاری از پروژه‌های انجام‌شده در این منطقه براساس این رویکرد صورت گرفته است.

وی با اشاره به آمار 33درصدی طلاق در این منطقه که در سطح کشور بالاترین آمار است، اظهار داشت: بر این اساس شهرداری علاوه بر حل مشکلات ترافیکی و عمرانی منطقه تلاش دارد تا با احداث سراهای محله‌ و سامانه‌های نشاط و احداث پیاده‌راه‌ها فعالیت بیشتری در حوزه اجتماعی داشته باشد.

احمدی بافنده گفت: منطقه یک شهرداری 400 هزار نفر جمعیت ثابت دارد و سرانه‌ فضاهای سبز در این منطقه با احداث چندین بوستان و پارک به بیش از 50 متر خواهد رسید. وی همچنین از احداث نخستین خط اتوبوس‌های تندروی منطقه‌ای خبر داد که بلوار شهدای ارتش را به میدان تجریش متصل خواهد کرد.

شهردار منطقه یک همچنین از احداث بسیاری از پروژه‌ها طی هفته جاری با حضور شهردار تهران خبر داد و اظهار داشت: نخستین مرکز فرهنگی اجتماعی ویژه بانوان در کشور در این منطقه با عنوان مرکز شهربانو در امامزاده قاسم در حال فعالیت آزمایشی است که در طول هفته جاری به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از احداث 50 هزار متر پیاده‌روی جدید در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: نخستین پیاده راه کوهستان در محله ولنجک راه‌اندازی شده‌است و همچنین پیاده‌راه‌سازی‌ اطراف بزرگراه شهید چمران از هتل آزادی تا هتل استقلال نیز از جمله این پروژه‌ها بود.

احمدی بافنده افزود: نخستین امداد کوهستان نیز با حمایت سازمان آتش‌نشانی تهران به‌زودی در این منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید. شهردار منطقه یک همچنین گفت: براساس برنامه 3‌ساله قرار است تمام 26 ناحیه شهرداری منطقه یک، 26 میدان میوه و تره‌بار داشته باشد که تا به امروز بخش عمده‌ای از این میادین راه‌اندازی شده‌است. 

وی حذف سفرهای غیرضروری شهروندان شمال شهر را یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری منطقه یک دانست و عنوان کرد: بر این اساس تلاش شده تا امکانات مورد نیاز هفته‌ای شهروندان در محلات خودشان فراهم شود تا از سفرهای غیرضروری به‌منظور تامین مایحتاج خود صرف‌نظر کنند.

احمدی بافنده همچنین از اصلاح هندسی 130نقطه حادثه خیز در معابر این منطقه خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از پروژه‌های انجام شده در سال‌جاری به معابر‌ این منطقه اختصاص داشته است.

کد خبر 99535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز